Skocz do zawartości

Adapter l293 -> l298


Armir

Pomocna odpowiedź

No i kolejny co chce żeby mu sprawdzić płytkę, a schematu ideowego nie wrzuci... Przy diodach masz za blisko ścieżki tak na mój gust. Anoda z katodą raczej nie powinna się zwierać 😋

Link do komentarza
Share on other sites

Schematu ideowego nie dałem bo to prosty adapter z l293 -> 298. Luko robię te płytki termotransferem więc jak gdzieś mi się styka to robię odstęp nożem. Wolę zrobić większe pady żeby się stykały niż mniejsze które się nie stykają.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Wg mnie ta "przejsciowka" powinna byc jak najmniejsza. Sciezki sa ustawione bardzo blisko siebie, a wielkosc plytki jest przerazajaca. Chyba nalezy pomyslec nad zmiana ukladu elementow. Sorry za brak polskich znakow, ale nie pisze w Windowsa

Link do komentarza
Share on other sites

1.Brak jakichkolwiek kondensatorów

2.Ścieżki z wysokim prądem są cienkie.

3.Po co tak kombinować skoro TB6612 jest w mniejszej obudowie od L293 i pozwala osiagnac zblizone do L298 prady (Jak zlaczysz oba wyjscia w jedno to spokojnie uzyskasz 2A pradu ciaglego i nizsze spadki napiecia niz w L298)

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

1.Nie wiem jak w Twojej dokumentacji do L298, ale w mojej są 2 kondensatory 100nF i jeden duży rzędu 470uF. Ten duży oczywiście zależy od prądów i zasilania, ale te 100nF jak najbliżej scalaka to podstawa.

3.Tak jak kolega wyżej pokazał - http://robodudes.com/drivery/60-tb6612-ssop24.html - mam w tej chwili 37 sztuk na stanie i staram się mieć je w ciągłej sprzedaży.

Link do komentarza
Share on other sites

1.Płytka wykonana bardzo niestarannie. Ścieżki nachodzą na siebie w tak wielu miejscach, że to nawet nie jest śmieszne. Może i je sobie porozcinasz, ale jak jedną ominiesz to... szkoda gadać.

2.100nF możesz bliżej

3.Daj jakiś większy elektrolit low-esr np. 100uF na zasilanie silnika

4.Czasami lepiej dolutować jeden czy dwa kabelki niż upychać na siłę ścieżki

5.Nawet jak chcesz płytkę cynować grubą warstwą to szersze ścieżki zawsze ułatwiają chociażby termotransfer.

6.Masz wolną przestrzeń to rozlej masę - w ten sposób płytka wygląda ładniej, jest mocniejsza mechanicznie, zużywasz mniej środka trawiącego, poprawiasz przepływ prądu i za darmo lepiej odprowadzasz ciepło z układu (w eagle jest automatyczne rozlewanie masy, tutaj na forum albo na elektrodzie znajdziesz opis jak to robić, ogólnie chodzi o opcję polygon).

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.