Skocz do zawartości

Czujnik prędkości wiatru


SOYER

Pomocna odpowiedź

(edytowany)
11 godzin temu, H1M4W4R1 napisał:

Uhm... v = 2π rf = 6.28 [1] * 0.075 [m] * (averageRPM [1/min] / 60 [s/min]) * 3.6 [(km/h)/(m/s)]


Tak jakoś by się zgadzało, ale strasznie dziwnie to zapisałeś... czemu dzielisz 3.6 przez 1000 zamiast R przez 1000, u mojej nauczycielki programowania już by wleciały ujemne punkty za brak spójności logicznej 😄

Jedyne czego kolega zapomniał to zamienić rev/min na rev/s 😉 

Zauważ, że sam ten błąd wyłapałem i w tym poście już mam tak:

14 godzin temu, SOYER napisał:

Nadal nie jestem pewny wzoru po poprawkach:

moment_kmh = 6.28 * 0.075 * rpm * 3.6 / 60;
average_kmh = 6.28 * 0.075 * averageRpm * 3.6 / 60;

Czyli wzór jest ok, choć dla logiki powinno być:

average_kmh= 6.28 * 0.075  * (averageRpm / 60) * 3.6;

to w takin razie zostaje przetestować w aucie. 

Edytowano przez SOYER
Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

rpm:  220
km/h chwilowa:  6.22
km/h srednia:  1.27
rpm:  161
km/h chwilowa:  4.55
km/h srednia:  1.27
rpm:  129
km/h chwilowa:  3.65
km/h srednia:  1.27
rpm:  102
km/h chwilowa:  2.88
km/h srednia:  1.27
rpm:  80
km/h chwilowa:  2.26
km/h srednia:  1.27
rpm:  70
km/h chwilowa:  1.98
km/h srednia:  1.27
rpm:  61
km/h chwilowa:  1.72
km/h srednia:  1.27

Wyniki z pomiarów, na średnią nie patrzcie bo to z ostatniej minuty więc nie miarodajne. 

Myślałem, że powietrze wydmuchiwane z płuc ma szybszą prędkość...;)

Link do komentarza
Share on other sites

12 minut temu, SOYER napisał:

point zero takie ważne?

W sumie nie, i tak kompilator to zamieni na floata, ale ja nie lubię jak kompilator ma za dużo myśleć.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Nikt z sąsiadów niema stacji pogodowej? Mam na myśli żeby przechwycić sygnał i porównać z twoimi wynikami 

Link do komentarza
Share on other sites

Albo kręciłbym tym anenometrem z zadaną prędkością z zewnętrznego napędu i wtedy dokładnie przeliczysz obroty na ms kmh

Link do komentarza
Share on other sites

24 minuty temu, _LM_ napisał:

Albo kręciłbym tym anenometrem z zadaną prędkością z zewnętrznego napędu i wtedy dokładnie przeliczysz obroty na ms kmh

tak, ale przeliczyć obroty na prędkość to umie każdy(?) wzorem, tu chodzi o wpływ danej prędkości wiatru na to urządzenie, tym bardziej, że ta zależność nie jest liniowa wraz ze wzrostem prędkości wiatru. Dlatego uważam, że kalibracja w jadącym samochodzie jest najprostsza do zrobienia. Co do stacji pogodowych, są oczywiście, ale najbliższa 1km od mojego miejsca. Z kolei wycieczka w pobliże stacji też mija się z celem bo skalibrujemy dla aktualnego wiatru, a jak wiemy zależność nie jest liniowa.

Link do komentarza
Share on other sites

13 minut temu, SOYER napisał:

zależność nie jest liniowa wraz ze wzrostem prędkości wiatru

Ale jak? Mocniejszy wiatr, więcej rpm

Link do komentarza
Share on other sites

@SOYER a w ogóle moim zdaniem kalibrator powinien wyglądać nieco inaczej.

z czujnika dostajesz wartość rpm

gdzieś na kartce sobie zapisujesz, że danej prędkości odpowiada taka wartość

w domu na spokojnie piszesz sobie funkcję, która przekształca rpm na km/h na podstawie tych danych. Możesz założyć, że w jednym zakresie funkcja rpm2kmph jest w przybliżenou liniowa.

Pozostaje problem bardzo malych prędkości, ale tu mozesz zamiast samochodu wykorzystać np. ciągnik o ile pokazuje dokładnie prędkości typu 2 km/h.

No, ale to ja tak bym robił, nie narzucam się z rozwiązaniami i nie uważam tego za jedyne słuszne.

Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
1 godzinę temu, ethanak napisał:

@SOYER a w ogóle moim zdaniem kalibrator powinien wyglądać nieco inaczej.

z czujnika dostajesz wartość rpm

gdzieś na kartce sobie zapisujesz, że danej prędkości odpowiada taka wartość

w domu na spokojnie piszesz sobie funkcję, która przekształca rpm na km/h na podstawie tych danych. Możesz założyć, że w jednym zakresie funkcja rpm2kmph jest w przybliżenou liniowa.

Pozostaje problem bardzo malych prędkości, ale tu mozesz zamiast samochodu wykorzystać np. ciągnik o ile pokazuje dokładnie prędkości typu 2 km/h.

No, ale to ja tak bym robił, nie narzucam się z rozwiązaniami i nie uważam tego za jedyne słuszne.

Słusznie prawisz, najlepiej byłoby zmapować rpm czujnika na konkretną wartość, a wtedy można nasz wzór zakomentować i się nim nie przejmować. 

Dlatego dałem na seriala info zarówno o aktualnym  rpm jak i wyliczonej prędkości ze wzoru. Po przeprowadzonych eksperymentach i zapisanych wynikach, będzie można zarówno zobaczyć jak sprawdza się wzór, jak również mieć zmapowane na rpm prędkości które wystarczy wpisać do szkicu. Potrzebuję tylko, auto, lapka, przewód usb, nodemcu i czujnik. Oczywiście kartka papieru i długopis. Bo mie wpadłem na to jak zapisywać te dane na bieżąco. 
Chyba, że otwarty serial na monitorze obok ekranu nawigacji z aktualną prędkością i kręcimy film. Wymyśliłem;).

Edytowano przez SOYER
Link do komentarza
Share on other sites

(edytowany)
1 godzinę temu, ethanak napisał:

Pozostaje problem bardzo malych prędkości, ale tu mozesz zamiast samochodu wykorzystać np. ciągnik o ile pokazuje dokładnie prędkości typu 2 km/h

Tylko skąd ja traktor wezmę;)?

Prędkość z GPS z RTK, powinna być wystarczająco dokładna;). Tylko przy małych prędkościach musi być bezwietrznie…

No to będą filmy:).

Edytowano przez SOYER
Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.