Skocz do zawartości

2 różne silniki - jak sprawdzić pobór mocy?


benji

Pomocna odpowiedź

Witam!

Zaznaczę że jestem całkowicie zielony. Chciałbym zbudować sobie Waldemara Światłoluba wg. poradnika na Waszym forum. Mam dwa silniczki, różnią się kształtem, niestety nie ma żadnego napisu z którego mógłbym dowiedzieć się jaki mają pobór mocy. Czy do tego robota mogę użyć dwóch różnych silników czy muszą być identyczne? Za pomoc - dziękuje, za banalne pytanie - przepraszam. Proszę o (w miarę możliwości) odpowiedz w języku b. prostym, abym coś zrozumiał.Pozdrawiam.

P.S. Czy osoba która umie obsługiwać lutownice, lecz wiedzy nie ma(oprócz tego co wyczytałem na waszym forum, lecz nie wszystko rozumiem do końca) da radę zrobić tego robota?

IMGP9082.thumb.JPG.bc8f8fe1e8afb046f85470250111cc9a.JPG

Link do komentarza
Share on other sites

Powinny być raczej identyczne, jeśli są różne to raczej enkoder będzie potrzebny potrzebny. Poza tym silniczki powinny mieć przekładnie.

Ten po lewej wygląda na jakiś z zabawki? (Przynajmniej ja podobne wymontowywałem 😉) Jeśli tak to pewnie będzie przekładnia "w zestawie" 😉. Ale i tak potrzebny byłby drugi taki...

Od czegoś trzeba zacząć, a "Światłolub" jest raczej dobry na początek 😉.

Link do komentarza
Share on other sites

Może przekładnie i były, ale te silniczki znalazłem "nagie" w szufladzie. Przekładnie chyba by się dało skonstruować z klocków LEGO(mam ich całe pudło, z zębatkami i innymi bajerami). A 1 silnik(jeśli mnie pamięć nie myli) był z takiego świecącego robocika który chodził do przodu i wydawał jakieś tam dźwięki, a 2 z takiego przenośnego odtwarzacza kaset, oba się zepsuły, a przed wyrzuceniem wymontowałem silnik, sam nie wiem dlaczego bez przekładni. A wiesz może jak się upewnić na 100% czy mają taki sam pobór mocy?

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg