Skocz do zawartości
SoczQu

przekładnia

Pomocna odpowiedź

Witam! Mam przekładnię ze starej zabawki, która miała dawać

napęd na dwa kółka. W miejscu [1] chcę podać 850 Rpm. Ja to liczyłem,
i na zębatce [2] powinno być wtedy około 5000 Rpm. Pytania:

1.Czy te 850 Rpm mają tyle siły, żeby napędzić ten układ?

2.Czy zębatki mi się nie połamią przy tylu obrotach?

3.Czy zębatki nie zaczną mi się topić, jak wiadomo tarcie wtedy jest

ogromne, dlatego pytam 🙂

__________

Komentarz dodany przez: Treker

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Od kiedy to obroty mają siłę? Mogę Ci pokazać taki silnik który przy 860 obrotach przerzuciłby czołg i taki który nie przerzuciłby ziarenka piasku...

Z resztą nie mam pojęcia na kiego licha Ci 5000 rpm na wyjsciu, to przy kole d=3cm pomijając tarcie daje 7,86m/s!

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

SoczQu, przecież tam jest redukcja obrotów.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

@Mihau

Nie widać, ale pod jedną zębatką jest jeszcze mniejsza, dokładnie to liczyłem powinno być 5000 Rpm na ostatniej.

@GruX

5000 Rpm potrzebne mi do napędzania wiatraczka, żeby dobrze zasysał powietrze, jakby 850 miało nie wystarczyć to na wszelki wypadek wyposażyłem się w tą przekładnię.

A możecie odpowiedzieć chociaż na ostatnie dwa pytania, proszę to dla mnie bardzo ważne 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
5000 Rpm potrzebne mi do napędzania wiatraczka, żeby dobrze zasysał powietrze, jakby 850 miało nie wystarczyć to na wszelki wypadek wyposażyłem się w tą przekładnię.

850 rpm to na pewno za mało, 5000 też może być mało, turbinki stosowane w samolotach RC mają po kilkanaście tysięcy obrotów. Wszystko zależy jeszcze do czego chcesz to wykorzystać i jaka będzie turbinka.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Kolego radzę zaczerpnąć wiedzy na temat modelarstwa lotniczego z 5000 ob/min to sobie możesz zrobić wiatrak do pokoju na upały. Przy zwykłym śmigle powinieneś mieć przynajmniej 9-10k ob/min i należy uznać to za napęd wolnoobrotowy, przy mocnych silnikach modelarskich i stosunkowo małych śmigłach powinieneś mieć jakieś 12-15k ob/ min, a jeżeli mówimy o napędzie tunelowym to mamy tam min 20k ob/min. Do czego ma być turbina, bo należy to uwzględnić dobierając napęd i przekroje. A o takiej przekładni to możesz zapomnieć należy się zaopatrzyć albo w specjalnie przeznaczone do turbin silniki modelarskie 3f, albo próbować robić to na modelarskich silnikach szczotkowych, no ale to już trzeba dobrać w zależności od przeznaczenia.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...