Skocz do zawartości

Schemat minisumo do sprawdzenia


Marcinas

Pomocna odpowiedź

Witam

Mam wielką prośbę czy mógł by mi ktoś sprawdzić schemat do mojego mini sumo obecnie projektuję PBC więc jak będzie dobrze również ją umieszczę.

Z góry dziękuję bo jestem początkującym elektronikiem proszę o wszelakie rady nawet związane ogólnie z elektroniką.

ScreenShot001.thumb.jpg.85bd4cc00154203620d512b5cf8c7c52.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Moim zdaniem można by ten schemat uprościć, nawet całkiem rezygnując z LM324, a to dla tego że jak podłączysz sygnały z CNY70 do wejść ADC można użyć komparatora który jest w samym CPU. W ten sposób scalak mniej na PCB. Nie stabilizował bym tez napięcia dla mostka H , co najwyżej zabezpieczył sobie go diodą Zenara na odpowiednie napięcie, taką 3W.

Reszta schematu jest raczej tak masakrycznie zaplątana, że mało czytelna.

Link do komentarza
Share on other sites

1.Jakie silniki używasz? Wywal ten stabilizator 6V i to w podskokach.

2.AREF nie łącz z AVCC tylko kondensator 100nf do GND i nic więcej

3.Po co to L2 za stabilizatorem 5V?

4.Brakuje kondensatorów przy mostku (100nf na VCC jak najbliżej i elektrolit low-esr na VM, chociaż tam masz coś za 7806, ale ten stabilizator jest bez sensu)

5.Dodaj brakujące wartości elementów, bo to też ma znaczenie 😋

Link do komentarza
Share on other sites

Witam

DZIĘKUJE ZA RADY!!!

Już poprawiłem schemat mam jednak parę pytań :

1.Jaki ma być kondensator przy złączu VM?

2.Silniki Pololu 1:30 HP.

3.Dlaczego ma usuwać stabilizator napięcia?(Prosił bym o szczegółową odpowiedz gdyż ma pewne przypuszczenia ale nie jestem ich pewien )

4.Proszę o dalsze rady:)

ScreenShot004.thumb.jpg.28bc43ace66c5c2c140a03b71019c47e.jpg

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!