Skocz do zawartości

Sterowanie


katzuhero

Pomocna odpowiedź

Witam!

Jestem uczniem technikum mechanicznego i muszę zrobić projekt robota. Jego głównym zadaniem ma być prowadzenie rozpoznania pewnego obszaru. Jego wymiary to ok 330x200x110 a masa ok 5kg. Do tej pory dobrałem 2 silniki elektryczne (15W) oraz 2 przekładnie planetarne. Cały układ przeniesienia napędu mam połapany ale teraz pojawia się problem gdyż jako technik mechanik nie mam zielonego pojęcia co dalej. Nie wiem czego w ogóle szukać. Jakie są możliwości rozwiązań sterowania robotem? Jakie elementy ( sterujące i wykonawcze) moja konstrukcja jeszcze potrzebuje i na jakiej zasadzie działają, co robią? Jakie podzespoły są mi potrzebne do jazdy na wprost, manewrowania platformą i jak ja mam się komunikować z platformą. Poszukuję raczej możliwości rozwiązania tego problemu.

Sprawę na pewno ułatwia fakt, że szukam podzespołów gotowych ( oferty jakiś sklepów) a nie tworzyć je od nowa.

Przepraszam za głupie pytania, szukałem odpowiedzi w necie ale ciężko jest coś znaleźć jak nie mam o tym zielonego pojęcia.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

Jeśli chcesz elektronikę robota składać z modułów, to poleciłbym Ci moduły firmy Pololu - bardzo dobrze opisane, modułów jest cała masa, od serwokontrolerów, przez sterowniki z wbudowanym driverem silników po potężne driverki silników na dedykowanych scalakach - zerknij sobie na stronę www.pololu.com, w Polsce jest sporo sklepów zaopatrujących się tam (np. Robodudes, Botland, Trobot, Electropark), więc myślę, ze ze sprowadzeniem jakichś rzeczy nie byłoby zbyt dużego problemu, może nawet mają na stanie coś co Cię interesuje.

Link do komentarza
Share on other sites

Najprościej gotowe moduły sterowników silników, choćby z Wobitu, do tego sterownik Simens LOGO i zrobisz robota bez problemu, jeżeli ma to być tylko platforma, bez kamer, specjalistycznych czujników itd.