Skocz do zawartości

Problem z podłączeniem uC do PC


flex

Pomocna odpowiedź

Witam jestem początkujący i mam problem:

zrobiłemprogramator

podłączyłem piny z programatora przez płytkę stykową do procesora, wszystko sprawdziłem 10 x ale w bascomie ciągle wyskakuje komunikat:

Could not identifi chip witch ID:00000

Co może być nie tak??

Odpowiedzi na to pytanie szukałem ale nie znalazłem.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Link do komentarza
Share on other sites

Osobiście nigdy mi te simple electronics programmer nie działały, robiłem jeszcze dasa, dapa i dopiero jak zmontowałem bsd to zadziałało (a jest obsługiwany przez avrdude). Ogólnie polecam przestawienie się na avrdude, obsługuje masę programatorów, a jako że to program konsolowy można go prosto połączyć z bascomem, ustawiając external programmer. GUI również są dostępne (np. burn-o-mat, SinaProg).

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

1.Zasilasz procka ? Połącz VCC i AVCC (Do +) Wszystkie GND

2.Pokombinuj z trybami parrarel port w biosie.

3.Źle zlutowany programator.

Link do komentarza
Share on other sites

ps19 i już uczysz złych nawyków. Niech kolega podłączy procesor od razu tak jak się powinno - Avcc przez dławik do Vcc i kondensator 100n do masy. Aref również przez kondensator 100n do masy. Między Vcc, a GND uC wepnij kolejny kondensator 100n 😉

Link do komentarza
Share on other sites