Skocz do zawartości

[Eagle] Soldermaska na przelotkach


OldSkull

Pomocna odpowiedź

W Eaglu są to warstwy bStop i tStop, musiałbyś je chyba usunąć z danego miejsca lub jakoś przykryć.

Zdecydowanie lepiej byłoby je usunąć, ponieważ przykładowo Satland bierze w gerberach właśnie te dwie warstwy i na ich podstawie robi maskę do soldermaski dla całości.

Ze strony CADSOFTU:

In case you want to have some smaller drilled vias uncovered, you have the possibility to select vias out of those that are covered in order to uncover them. This can be done with the command CHANGE STOP ON | OFF in the Layout Editor. This also works for groups.

By the way: It is allowed to draw areas that should remain free of coating material in the tStop/bStop layers directly. But it is not possible to delete certain automatically generated solder stop symbols there. You have to deal with Limit and CHANGE STOP ON | OFF instead.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

piotreks-89, ale ten program nie pozwala na edytowanie gerberów.

edit:

Woooooooooow O_O jednak się da. Ten program jest boski 😃 Dzięki 😃 szkoda tylko, że w Eaglu się nie da i po każdej poprawce trzeba wszystko robić od zera. Ale i tak fajnie 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Najprostsza metoda to ustawienie parametru DRC->Masks->Limit na liczbę większą niż wielkość przelotek które mają być z soldermaską. Czyli jak masz przelotki np. 0,5mm (czyli ok. 20milsów) to ustaw Limit na 20milsów. W ten sposób przelotki 0,5mm i mniejsze będą z, a 0,51mm i większe będą bez soldermaski.

Możesz też wpisać w limit dużą liczbę (tak żeby wszystkie przelotki miały soldermaskę) a potem opcją change->stop->on/off włączyć/wyłączyć soldermaskę dla poszczególnych przelotek (bez rozróżnienia ich wielkości, domyślnie będą miały na sobie soldermaskę)

Link do komentarza
Share on other sites

O co mi chodzi, to o to, aby nakładać soldermaskę na wybrane przelotki, ew. na otwory o konkretnej średnicy.

Prawdopodobnie zostanę przy ręcznym zdejmowaniu maski z mniejszych przelotek.

Dzięki za pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

No to zrób tak jak opisałem, czyli:

1. Limit wpisz 9999 - wszystkie przelotki będą miały soldermaskę

2. Zaznacz całą płytkę i change->stop->on zdejmij soldermaskę ze wszystkich przelotek

3. Na wybranych przelotkach włącz soldermaskę używając change->stop->off

Link do komentarza
Share on other sites

Mam problem z podobnej kategorii.

Jak zrobić mały otwór (Hole) a wokół niego pozbyć się poligonów na większą odległość niż jest to standardowe, nie zmieniając zarazem żadnych ustawień w poligonach.

Jedyne co mi teraz do głowy przychodzi to zrobienie nie Hole, a Vias, który nie będzie przyporządkowany do żadnej ścieżki.

Macie jakieś inne pomysły na rozwiązanie tego problemu?

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.