Skocz do zawartości

Symulator - Platforma ruchu , sposób na efektowne doznania


Euforyk

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich.

Szukam na forum ale nie mogę nic znaleśc na moje pytanie 😤 .Mam ciekawy projekt to stworzenia tylko wiedzy brak. Jestem nowy na forum i zielony w tym temacie co chce stworzyc o co mi chodzi? Rozchodzi mi się o moja wizje 💡 od jakiegoś czasu marzy mi się produkcja swojego symulatora ruchu a do tego potrzebna jest platforma ruchu .Właśnie czy ktoś by mi pomógł lub podarował trochę wiedzy... jak taką platformę zrobic a rozchodzi mi się o to żeby platforma wykonywała ruchy zgodnie z filmikiem np. wyścigu formuły 1 .Jak to zaprogramowac z platformą ,jaki program jest potrzebny...żeby odzwiercielic ruchy platformy do akcji która będzie trwac na filmiku... a to jest link do platformy która mnie interesuje ....ale jeden minus ma - cena zbyt wielka która mnie przeraża .

Jeśli znajda się chętni to będzie dalsza częśc o co mi tak naprawdę chodzi i do czego to ma służyc 😃 Wszystko będe opisywał krok po kroku

Z chętnymi którzy pomogliby mi wykonac mój projekt mogę z nimi podjac współprace 😅

Link do komentarza
Share on other sites

Tego typu platforma nie może być tania. Masz tutaj trzy serwonapędy bardzo dużej mocy (każdy musi być zdolny unieść na tamtym ramieniu >100kg (albo i >200kg) jeśli to ma unieść człowieka. Do tego nie może mieć drgań, luzów, mieć dobry regulator PID itd. Oprócz tego coś takiego będzie zużywać duże ilości prądu, kilka kW. I na koniec: PWM i przekładnie będą generować spory hałas.

Link do komentarza
Share on other sites

Witam.

To jest tzw. robot o strukturze równoległej.

Do tej grupy należą roboty następujących typów:

a) robot typu delta,
b) platforma Stewarda,
c) robot hexa.

O ile pierwsza konstrukcja (a) najczęściej jest szybką i lekką konstrukcją typu Pick and Place

o tyle pozostałe dwie konstrukcje mogą służyć właśnie jako "aktywne podłoże"

w zastosowaniach symulatorów lub redukcji drgań.