Skocz do zawartości

Zasilanie możliwie jak najbardziej uniwersalne


wolf91

Pomocna odpowiedź

witam, to mój pierwszy post na forum, i wiem, że sam temat może wydawać się trywialny jednak czym dłużej czytam to forum, tym rodzi mi się więcej pytań. Zacząłem przygodę z Arduino, choć jestem informatykiem i o elektronice wiem raczej nie wiele, choć powoli się wdrażam. Jestem już po projektach stacjonarnych, teraz chciałbym zacząć budować coś mobilnego. No i pierwszy problem to wspomniane w temacie zasilanie, jestem zdecydowany na lipol'a ponieważ jego zalety są duże. posiadam takiego shielda.

wybrałem takie dwa, jeden do mniejszych drugi do większych projektów:

http://botland.com.pl/lipo-dualsky/563-dualsky-2200mah-20c-2s1p-74v.html

http://botland.com.pl/lipo-dualsky/574-dualsky-800mah-20c-2s1p-74v.html

projekty póki co będą do 4 microserva i dwóch silników pololu z przekładniami.

I teraz pora na moje pytania:)

1. chciałem rozgałęzić prąd z pakietu osobno na arduino, i motor shield. Czy potrzebuję do tego jakiegoś regulatora, czy wystarczy po prostu rozgałęzić kable.

2. Czy warto pomyśleć jeszcze o bezpieczniku, czy mogę bezpośrednio już bez niczego więcej zasilać układ bezpośrednio jak to opisałem w pkt1?

jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie jestem ekspertem od Arduino ale oglądając jego schematy widzę, że:

- Płyta główna ma swój stabilizator +5V zasilający lokalne układy cyfrowe. To samo napięcie jest wyprowadzone na 6-kontaktowe złącze POWER, pewnie do zasilania "shieldów". Również napięcie wejściowe stabilizatora (VIN - za diodą zabezpieczającą) wyciągnięte jest na to samo złącze.

- Płytka silników korzysta z otrzymanych 5V do zasilania części "logicznej" mostka. Zasilanie driverów mocy pobierane jest albo z VIN (zworka na płytce) albo z dodatkowych zacisków.