zuczek Napisano Kwiecień 10, 2014 Udostępnij Napisano Kwiecień 10, 2014 Witam. 1. Dawno temu zauważyłem, że jeden silnik pololu ma zmniejszone obroty. Jest to spowodowane chyba jakimś większym tarciem(niż w przypadku drugiego pololu), ponieważ jak sam zakręcę kołem to kręci się o wiele krócej i ciężej, niż inny pololek. Kiedyś poradzono mi abym w środku posmarował smarem, ale chciałbym się jeszcze Was doradzić. 2. Chciałem wyjąć silnik, ale zębatka (do przekładni) blokuje mi jego wyjęcie. Nigdy nie otwierałem silnika, więc może ktoś wie jak zdjąć tą metalową obudowę, aby dostać się do bebechów. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
klonyyy Kwiecień 11, 2014 Udostępnij Kwiecień 11, 2014 1. Warto je czasem posmarować jakimś smarem, np grafitowym 2. Dobrze by było gdybyś zrobił zdjęcie, bo mi silnik zszedł ładnie. A co do otwierania samego silnika to wystarczy odgiąć takie skrzydełka na jego obudowie przy plastiku trzymającym szczotki. Ale przy wyjmowaniu bardzo delikatnie wyjmuj wirnik z pomiędzy szczotek bo możesz je uszkodzic. Ale mówię, lepszym sposobem jest wymiana całego silnika, który kosztuje może z 5zł. O taki: http://www.sklep.monster.pl/3-6V-FF-N20PA-13115-SILNIK-MT-68-12x17mm(4,133,36974).aspx kupujemy gwintownik i robimy dwa otworki gwintujemy i już. A na zawodach nie bawimy się w delikatne wyjmownaie szczotek, tylko szybka wymiana całego silnika. Jedyny probem to założenie zębatki, ale jak mocniej się przyciśnie ładnie siedzi na wale. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 11, 2014 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 11, 2014 Ja do srodka juz sie dostalem. Teraz chcialbym zdjac ta zebatke ktora napedza przekladnie. Dobra to zamowie silnik. Nie bede sie bawil w wymienianie czesci. EDIT: Chodzi mi dokładnie o tą zębatkę. Chcę jej użyć do wyżej zalinkowanych silników. Zdjąłbym ją tylko nie wiem jak. Robiłem dźwignie, ale nic nie drgnęło. Najchętniej kupiłbym taką zębatkę. Edit2: Popatrzyłem że potrzebuję zębatki atakującej. Mylę się? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Eukaryota Kwiecień 12, 2014 Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Zębatki projektowane są na pasowanie ciasne. Nie ściągniesz jej tak po prostu. Jeżeli nie masz narzędzi dedykowanych np. Ściągacz to jedynie co możesz zrobić, to spróbować podgrzać zębatkę nad palnikiem i wtedy próbować kombinerkami lub śrubokrętem podważać. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Polecacz 101 Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę. Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay! • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny • Usługa projektowania PCB na zlecenie • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber Zobacz również » Film z fabryki PCBWay
zuczek Kwiecień 12, 2014 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Ile stopni potrzebuję na zdjęcie tej zębatki? Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Sabre Kwiecień 12, 2014 Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Podgrzanie nic nie da, sam próbowałem. To są zbyt małe średnice, aby zębatka zeszła po podgrzaniu. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
pawcio0928 Kwiecień 12, 2014 Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Pamiętaj jeszcze o jednym ważnym fakcie, że po zdjęciu tej zębatki, równie dobrze może być trudno ją założyć. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Natanoj Kwiecień 12, 2014 Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Na zdjęciu nie da się dokładnie ocenić miejsca między zębatką a obudową silnika, ale jeśli jest tam 2-3mm to można spróbować zrobić sobie ściągacz z kawałka kształtownika o profilu kwadratowym lub prostokątnym. Z jednej strony nacinamy szczelinę na ośkę, z drugiej wiercimy otwór pod śrubkę (w tym wypadku dobrze zaostrzyć ja na końcu bo ośka ma małą średnicę) i go gwintujemy. Ewentualnie przy prostokątnym profilu można pobawić się z odpowiednim dobieraniem nakrętek, wtedy obejdzie się bez gwintowania. Potem tak przygotowane narzędzie nasuwamy na ośkę, by zębatka znalazła się w środku profilu, a otwór wypadł idealnie nad środkiem zębatki. Na koniec pozostaje dokręcić śrubkę i zębatka powinna zejść. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
klonyyy Kwiecień 12, 2014 Udostępnij Kwiecień 12, 2014 A mi jakoś poszło takimi cażkami pbocznymi. Złapałem tak jakbym chciał odciąć wał i wtedy te ścięte brzegi cążek w miarę naciskania wyciskały zebatkę ku górze. Wada to to że zębatka jest delikatnie stępiona w tych miejscach, ale chodzi w silniku mi już długo i nic się nie dzieje. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 12, 2014 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Spróbuję cążkami. Jak nie pójdzie to zrobię ten ściągacz. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
klonyyy Kwiecień 12, 2014 Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Tylko uważaj żeby nie ścisąć mocno i nie zepsuć zębatki. Od razu mówię, że możesz również niechcący uszkodzić wirnik lub szczotki, ja użyłem tej metody bo spaliłem uzwojenie. Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
zuczek Kwiecień 12, 2014 Autor tematu Udostępnij Kwiecień 12, 2014 Z silnika już i tak nic nie będzie. Chcę tylko żeby zamienniki z przekładnią współpracowały. [ Dodano: 12-04-2014, 15:17 ] Zdjalem zebatki w kilka sekund. Dzieki klonyyy Link do komentarza Share on other sites More sharing options...
Pomocna odpowiedź
Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto w ~20 sekund!
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj się »Zaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się »