Skocz do zawartości

układ waldka


jakub307

Pomocna odpowiedź

witam 🙂 jestem początkujący w tej branży 🙂 czytałem już tyle na ten temat ze potrafię odczytywać znaczną część układów lecz do szczęścia nie jest mi potrzebna tylko teoria .... 🙂 mam pytanko. Otóż zamówiłem odpowiednie części i złożyłem na płytce uniwersalnej waldka 🙂 nie jestem tylko pewien czy prądbędzie odpowiednio przepływał gdyż na razie nie chce go lutować. odizolowałem kabelki i zrobiłem odpowiedni układ nie jestem jednak pewien czy jak po prostu skręciłem tymczasowo fototranzystor z rezystorem i czy jak po prostu przełożyłem przez dziórki miedziane kable to czy będzie działać ?? Bo jak pewnie wszyscy wiedza tu jest coś takiego jak emalia 🙂 jeśli nie będzie działać to czy da się to zrobić tymczasowo bez lutowania ?? (schemat wziołem z waszego tematu "od żółto dzioba...." za który jestem autorowi bardzo wdzięczny 🙂)

no i oczywiście obrazek 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Przewody w izolacji z tworzywa nie są już pokrywane emalią, ale samo włożenie go w dziurkę w laminacie nie spowoduje przepływu prądu, między innymi dlatego, że płytki uniwersalne nie mają metalizowanych otworów. Musisz albo polutować te przewody i elementy, albo gdybyś robił "na pająka" mógłbyś poskręcać nóżki elementów razem. Inna sprawa, że niepewne połączenia (złe luty, czy źle skręcone przewody) powodują tylko problemy, możesz np. spalić układ czy jakieś jego wejście. Lepiej zrobić od razu poprawnie, a w razie błędów zawsze możesz wziąć odsysacz i z jego pomocą wylutować błędnie połączony element.

  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za pomoc 🙂 a co do fototranzystora z rezystorem to wystarczy "dobrze skręcić" ?? świetnie 🙂 to połączę te kabelki z paskami miedzi na laminacie na nim jest emalia prawda ?? ja zedrę 🙂 zobaczymy 😋 jak coś to nie było to takie drogie znowu 🙂 układ l293D tylko 4 zł a tak wszystko tańsze 🙂

Link do komentarza
Share on other sites