Skocz do zawartości

Prusa i3


aixI

Pomocna odpowiedź

Witam kolegów 🙂

Ostatnio pomyślałem, że fajnie byłoby mieć drukarkę 3D. Pomyślałem sobie o tej drukarce (ponad to była omawiana na blogu). Ta drukarka kosztuje 1900zł i jest do samodzielnego montażu - może i fajnie, zawsze można podłubać i złożyć sobie drukarkę, niż kupić gotowca. Przechodząc do sedna sprawy pomyślałem sobie, że może dałoby radę zaoszczędzić trochę pieniędzy i kupić odpowiednie rzeczy/podzespoły i zrobić drukarkę Prusa i3 rework. Poza tym na stronie Jelwek są dostępne części mechaniczne i elektroniczne typu pręty, śrubki, nakrętki, łożyska, prowadnice, silniki itd. (choć zawsze można pokombinować i kupić gdzieś trochę taniej), np. klon Arduino MEGA2560 (50-60zł).

Możecie mnie też nakierować, czy warto w takie coś się bawić, czy po prostu kupić "gotową DIY" od Jelwek'a? Jeżeli takie coś się udało, to co dalej? Powiem szczerze, że w temacie drukarek 3D jestem totalnym laikiem.

W Internecie natrafiłem na takie stronki:

*ReWork

*ReWork2

*Elementy Prusa i3

Myślę, że temat można trochę pociągnąć, bo pewnie każdy kto chce się choć trochę pobawić w drukowanie obiektów 3D próbowałby na tym zaoszczędzić (bynajmniej te osoby, które jeszcze nie pracują).

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Share on other sites

Jak jesteś początkujacy w temacie - kup gotowy, markowy kit do złożenia. Będzie sprawdzony i oszczędzi dużo stresu. Jeśli chcesz koniecznie oszczędzać - kup jelwekowy kit części mechanicznych - masz pewność, że będą dobrej jakości. Elektronikę możesz kupić chińską i nic się nie stanie, sam takiej używałem. Oszczędzić możesz kupując używane krokowce (pamiętaj, żeby zwrócić uwagę na rozmiar i prąd).

Ale osobiście mam doświadczenia takie, źe lepiej zainwestować w coś konkretniejszego. Im bardziej zaoszczędzisz na starcie, tym więcej wydasz później. A z drukarką jest jak z autem - kupić łatwo, ale sprzedać już dużo gorzej. Miej to na uwadze.