Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze kierunku studiów związanego z mikrokontrolerami


diman4

Pomocna odpowiedź

Witam. Jestem po technikum, technik elektronik. W szkole szczerze mało co się dowiedziałem o elektronice, każda nasza lekcja polegała na przepisywaniu książki do zeszytu. Sam bawiłem się arduino przez jakiś czas, ale ta szkoła naprawdę mnie zdemotywowała do robienia czegokolwiek. Po maturach znowu nabrałem chęci do nauki, ale chciałbym się skupić na mikrokontrolerach i ich programowaniu. Szukałem w internecie kierunków studiów związanych z mikrokontrolerami ale nie mogę znaleźć niczego konkretnego. Jedyne co znalazłem w mojej okolicy to elektrotechnika ze specjalizacją automatyka na politechnice świętokrzyskiej. Jakie są jeszcze kierunki na których będę mógł się uczyć tego co mnie interesuje? Chciałbym programować jakieś avr, albo arm w języku C.

Link do komentarza
Share on other sites

diman4, szczerze to chyba na żadnej polskiej uczelni nie nauczysz się programować mikrokontrolery. Fakt, że może się to powolutku zmienia, ale niestety musisz uczyć się sam. Na studiach będziesz miał jakieś kretyńskie laborki z charakterystyki tranzystora itp. Dopiero później jakieś projekty na zaliczenie, ale to i tak będziesz skazany sam na siebie. Kadra i program nauczania na polskich uczelniach jest za stary na takie wynalazki jak nauka programowania czegoś innego niż 8051 😉.

  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites