Skocz do zawartości

Robot kołowy lub gąsienicowy - zestaw dla początkującego


pudelosha

Pomocna odpowiedź

Witam wszystkich,

Jestem nowy na forum i nie ukrywam ze jestem zielony z tematu robotyki. Poza dwoma robotami sprzątającymi moje mieszkanie niewiele miałem stycznosci z tym tematem 🙂

Ale właśnie te roboty pracujące w pocie czoła oraz po cześci moje zainteresowania sprawiły ze postanowiłem skosztować trochę tej materii.

Jestem obecnie na etapie czytania poradników o podstawach elektroniki oraz Arduino ale mimo to chciałbym abyście doradzili mi w paru kwestiach. Temat elektorniki jakoś ogarne, mimo że w liceum nie byłem orłem z fizyki 🙂 Z programowaniem nie bedzie problemów bo to moj codzienny chleb w pracy.

W czym konkretnie potrzebuje pomocy? Chciałbym zbudować i oprogramować robota kołowego lub gąsienicowego. Najbardziej zależy mi na samym programowaniu niż bawieniu sie z elektroniką wiec skłaniałbym sie bardziej ku nabyciu zestawu z którego można zbudować robota. Chciałbym aby posiadał sensor odległosci aby moć pobawić sie z proramowaniem jego sposobu poruszania sie. Nie wiem na ile zaawansowane są takie zestawy ale byłoby dobrze aby robot komunikował sie jakoś ze światem (piszczał, migał, zapisywał dane w logu lub wysyłał jakieś informacje w świat).

Poki co ciekawie wygląda ten stwór ale szukam także innych opcji.

https://www.parallax.com/product/32500

W przypadku powyższego robota troche boli cena oraz dostepnośc tlko w USA.

Chciałbym także aby platforma dawała pewne możliwości rozwojowe tj dodanie nowych modułów czy sensorów.

Pozdrawiam i z góry dziekuje za porady 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Witamy 🙂

Śmigiełka nie są u nas zbyt popularne. Przede wszystkim przejrzyj oferty sklepów krajowych, np. tych:

http://botland.com.pl/345-roboty

https://kamami.pl/13355-roboty

http://abc-rc.pl/Zestawy-Robotow

http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category=113330

http://www.trobot.pl/kategoria-produktu/podwozia-robot-w/