Skocz do zawartości

Wybór stacji lutowniczej za około 300zł - prezent dla chłopaka


Anitata

Pomocna odpowiedź

Cześć,
Chcę kupić chłopakowi na urodziny stację lutowniczą, gdyż wkręca się coraz mocniej w zabawę elektroniką i chciałabym go troszkę w tym wesprzeć, a wiem, że na swoją obecną lutownicę narzeka.

Nie znam się jednak na tym wcale, a nie chciałabym przepłacić za bubla lub coś, co niekoniecznie będzie dobre do tworzenia robotów 🙄

Do wyboru mam takie stacje:

SOLOMON SL-10 RoHS

SOLOMON SL-10 ESD RoHS

SOLOMON SL-20 RoHS

SOLOMON SL-20 C RoHS

SOLOMON SL-20 ESD RoHS

RT-24 80W /Elwik/

Szczerze mówiąc, dla mnie wyglądają wszystkie bardzo podobnie 😅 Czy ktoś z Was miał styczność z którąś z nich i może powiedzieć coś więcej na jej temat (polecić, nie polecić). Albo może po ich parametrach możecie stwierdzić, która byłaby najlepsza, która by Was najbardziej ucieszyła? (o ile w ogóle, mam nadzieję, że to trafiony prezent 🙄 )

Link do komentarza
Share on other sites

W lutownicy oprócz oczywiście całej ergonomii, estetyki, wymiarów, mocy itp podobnych rzeczy najważniejszy jest grot. Jeżeli do lutownic danego typu/producenta można kupić wiele różnych grotów i są one dobrej jakości, cały sprzęt jest godny polecenia. Ja mam niezbyt dobre doświadczenia z tymi lutownicami. O ile jeszcze wybór grotów jest OK: są cienkie i grube, płaskie i ostre, długie i krótkie o tyle ich jakość jest marna. Już po kilku godzinach używania (a szczególnie w temperaturach lutowania bezołowiowego) nie chcą się zwilżać cyną i lutowanie zaczyna być męką.

Osobiście polecam PACE, ale to droga firma. Jeden grot wytrzymuje ponad rok czasu, wybór kształtów jest niesamowity i moim zdaniem warto wydać trochę kasy na sprzęt na lata. U mnie w firmie koledzy chwalą sobie też sprzęt ERSA iCON - szybkie, lekkie i mocne lutownice, ale to chyba jeszcze wyższa półka.