Skocz do zawartości

Mechatronika - w czym warto się dalej kierunkować


skax

Pomocna odpowiedź

Cześć, jestem na 3 roku Mechaniki i Budowy Maszyn na PP, specjalność mechatronika od tego semestru. Odbyłem już praktyki w jednej z firm zajmującej się drukarkami 3d.

To czym najbardziej się interesuję to robotyka, automatyka, programowanie uC ( ogólnie uwielbiam siadać przed algorytmami do rozwiązadania oraz problemami, które są stawiane przed robotem ) + jako, że jestem na kierunku mechanicznym to zdobyłem zarys wiedzy z PKM, wytrzymałości materiałów oraz mechaniki.

W naszym kole naukowym zajmującym się projektami mechatronicznymi jestem głównie odpowiedzialny za programowaniem AVR, jednak czasem coś pomogę w ogólnej konstrukcji np. robota.

Pytanie do Was: jakie ukierunkowanie dalej będzie najkorzystniejsze dla przyszłej pracy ? Wstępnie myślałem o konstruktorze jako, że chciałbym stanowisko na którym się coś ciągle wymyśla, jednak ludzie nie za bardzo sobie zachwalają i zarobki też nie są super duże. Może zacząć naukę programowania PLC ?

Szukam również obecnie stażu/praktyk z tym, że praktycznie nie mogę znaleźć stanowisk zgodnych z moimi zainteresowaniami.

Myślałem też, żeby po prostu iść na staż jako programista java/c# z tego powodu, że jestem w tym lepszy niż moi znajomi z automatyki i robotyki, lubię programować, ale dla pracodawcy może się nie zgadzać mój kierunek mimo, że programuję w c++ od gimnazjum i napisałem jakieś gry 2d.

Reasumując - w co najkorzystniej iść i jakie ewentualnie firmy z Poznania godne uwagi byście polecali ?

Pozdrawiam serdecznie

Link do komentarza
Share on other sites

Przeszedłem podobną drogę i generalnie zabawa jest w robotyce itd., ale w naszym kraju jednak lepiej zarobisz jako programista.