Skocz do zawartości

Zasilanie 4 silników, jaki mostek, z czego zasilać?


EasyPeasy_

Pomocna odpowiedź

Dziś udało mi się napisać aplikację zawierającą wirtualny joystick do sterowania kierunkiem ruchu pojazdu, lecz gdy bawiłem się tym pojazdem i testowałem czy wszystko działa jak należy, (prawdopodobnie, bo nie mam na chwilę obecną żadnego multimetru) rozładowała się bateria 9V zasilająca mostek H w przeciągu niecałych 5 minut, ciągłej jazdy i dodatkowo przy testowaniu wyszło, że bateria nawet nie pozwalała na obrót pojazdu w miejscu (2 silniki z jednej strony osi cała naprzód, z drugiej strony osi cała wstecz), po prostu po otrzymaniu takiej komendy z joysticka silniki wolno się kręciły aż się zatrzymywały (chyba, że uniosłem samochód konkretniej koła w powietrze, wtedy wszystko było OK), z czasem też przy innych komendach jak jazda w prawo, w lewo, przód, tył silniki zwalniały. Dlatego chciałbym dowiedzieć się w jaki sposób zasilać te silniki, żeby pozwalało to na dłuższą jazdę, oraz na odpowiednią wydajność, żeby samochód dawał radę obracać się w miejscu i jaki mostek H zastosować do moich celów.

Tak więc, jeśli chodzi o konkrety i pytania:

Silniki: SPECYFIKACJA

Podwozie zawierające te 4 powyższe silniki: SPECYFIKACJA

Mostek H: SPECYFIKACJA

1. Czy mostek H jest odpowiedni? Z specyfikacji można wyczytać "Maksymalny prąd wyjściowy: 2 A na kanał", tyle, że ja mam po dwa silniki podłączone do jednego kanału i teraz wyczytałem w specyfikacji silników "Max. Stall Current: 2.8 A", więc jeśli dwa silniki zechcą takiego prądu to przekroczy to o wiele te 2A, w takim razie czy problemem jest tutaj mostek H i należy go zmienić, może na jakiś 4 kanałowy?

2. Jak już pisałem zasilam mostek H, baterią 9V, dodatkowo wyjście z mostka H od zasilania 5V, jest podłączone do pinu 5V w Arduino, ale Arduino jest też osobno dodatkowo zasilane z PowerBanka. Wyczytałem w specyfikacji silników: "• Operating voltage range: 3~7.5V

• Rated voltage: 6V", więc czym najlepiej zasilać ten mój mostek H, żeby otrzymać te optymalne 6V i odpowiednią wydajność prądową dla tych silników i żeby źródło zasilania się tak szybko nie rozładowywało i pozwoliło na to co opisałem?

3. Mój promotor powiedział mi (a zajmuje się silnikami elektrycznymi, ale takimi dużo większymi), że dobrze by było gdybym mógł mierzyć prądy dawane na poszczególne silniki, żeby w momencie kiedy pojazd najedzie na poważną przeszkodę i prąd będzie rósł i rósł, w odpowiednim momencie go wyłączyć. Czy mój mostek H pozwala na to w jakiś sposób? Czy powinienem zakupić inny mostek H? Czy są takie mostki H, które umożliwiłyby np. odczyt tych prądów i podłączenie ich do wyjść analogowych Arduino?

Pozdrawiam. I czekam na odpowiedzi.

Link do komentarza
Share on other sites

L298 został zaprojektowany do zasilania silników na jakieś 40V. Przy 6V być może też będzie działać, ale będziesz mieć duży spadek napięcia i straty na nim. Ja bym się na twoim miejscu rozejrzał za bardziej współczesnymi mostkami na niższe napięcia. Co do prądów, to przeczytaj sobie notę katalogową: http://www.st.com/resource/en/datasheet/l298.pdf — te 2A są na kanał, a przez krótką chwilę możesz mieć nawet i 3A. Z tym, że lepiej mieć zapasy. Jeśli znajdziesz mostek na niższe napięcia, to będzie on miał większe prądy.

Zasilanie jakichkolwiek silników lub serw z baterii alkalicznych, a już szczególnie słabiutkiej baterii 9V mija się kompletnie z celem. Potrzebujesz coś, co jest w stanie dać ci te 6A dla silników i nie zniszczy się przy tym. Polecam baterie "ładowalne" NiCd, NiMg albo NiMH — jedna sztuka daje 1.2V, więc jak połączysz 4-5, to akurat będziesz mieć takie napięcie jak potrzebujesz. Inną opcją są baterie LiPO albo ten twój powerbank (tylko nie przez Arduino). Generalnie jak twoje silniki chcą 6A, to wszystko po kolei musi być w stanie te 6A wytrzymać — mostek, stabilizator napięcia, wyłącznik, bateria.

Arduino używa jednego źródła zasilania na raz i wybiera to o wyższym napięciu, więc nie ma sensu podłączania dwóch źródeł zasilania. W zależności od tego jak masz podłączony mostek, mostek może wymagać osobnego zasilania z Arduino dla swojej części logicznej.

Nie znam małego taniego mostka, który potrafiłby raportować prądy, choć pewnie i takie znajdziesz jak poszukasz w katalogach. Natomiast powszechne przy współczesnych mostkach jest ograniczenie prądowe, które ustawiasz rezystorem i którego mostek nie przekroczy, nawet jak silnik będzie bardzo chciał (mostek mu obniży wtedy napięcie, żeby prąd płynął stały).

Link do komentarza
Share on other sites

L298 został zaprojektowany do zasilania silników na jakieś 40V. Przy 6V być może też będzie działać, ale będziesz mieć duży spadek napięcia i straty na nim. Ja bym się na twoim miejscu rozejrzał za bardziej współczesnymi mostkami na niższe napięcia.

Czyli za jakimi konkretnie, jakieś propozycje? (pasujący pod Arduino ? 😉 )

Ten by się nadał, ale jest na 14A (ma zabezpieczenie prądowe, możliwy odczyt), ale ma tylko jeden kanał -> KLIK i musiałbym kupić 2, więc 2 + przesyłka z 70 zł. No chyba, że 2 mostki L298H (te co teraz mam), ale wtedy i tak nie będę miał kontroli prądu, albo ewentualnie podłączyć po jednym silniku z jednej osi 😃

Albo ten mostek H jeden albo dwa ma odczyt prądu chyba też i wiesz może co to jest "FWD Protection" -> https://kamami.pl/sterowniki-silnikow/205079-modl298n-modul-ze-sterownikiem-silnikow-l298-mostek-h.html kupić jeden czy dwa 😋? I po co są te "pull-up resistors" ?

Co do prądów, to przeczytaj sobie notę katalogową: http://www.st.com/resource/en/datasheet/l298.pdf — te 2A są na kanał, a przez krótką chwilę możesz mieć nawet i 3A. Z tym, że lepiej mieć zapasy. Jeśli znajdziesz mostek na niższe napięcia, to będzie on miał większe prądy.

Pytanie te co poprzednio 😉

Zasilanie jakichkolwiek silników lub serw z baterii alkalicznych, a już szczególnie słabiutkiej baterii 9V mija się kompletnie z celem. Potrzebujesz coś, co jest w stanie dać ci te 6A dla silników i nie zniszczy się przy tym. Polecam baterie "ładowalne" NiCd, NiMg albo NiMH — jedna sztuka daje 1.2V, więc jak połączysz 4-5, to akurat będziesz mieć takie napięcie jak potrzebujesz. Inną opcją są baterie LiPO albo ten twój powerbank (tylko nie przez Arduino).

Co myślisz o tym pakiecie: BATERIE PAKIET tylko jaka ładowarka do tego? Ta by się nadała? -> ŁADOWARKA

Albo może kupić 9 tych baterii -> BATERIE Ni-MH

i 5 użyć do zasilania silników, a kolejne 4 do zasilania osobno Arduino? I do tego dorzucić tą ładowarkę: ŁADOWARKA 8 SZT

Za baterie wyszłoby 40.50 zł ładowarka 67 zł + przesyłka: razem = 122,40 zł cholera miałem już nie tracić kasy na ten projekt, a tu znów coś. I myślisz, że 1000mAh starczy na rozsądną ilość minut jazdy?

Albo jak powerbank (micro USB -> USB) podłączyć do tych wejść na zgniatanie przewodów (złącze ARK) ->

Generalnie jak twoje silniki chcą 6A, to wszystko po kolei musi być w stanie te 6A wytrzymać — mostek, stabilizator napięcia, wyłącznik, bateria.

6A to chyba dużo, jakaś propozycja mostka 😋 ?

Arduino używa jednego źródła zasilania na raz i wybiera to o wyższym napięciu, więc nie ma sensu podłączania dwóch źródeł zasilania. W zależności od tego jak masz podłączony mostek, mostek może wymagać osobnego zasilania z Arduino dla swojej części logicznej.

Jutro odłączę te połączenie Arduino albo za chwilę i sprawdzę czy silniki się ruszą bez niego.

@EDIT

Ten mostek wymaga tylko podłączenia masy do pinu masy Arduino, pinu zasilania już nie.

Nie znam małego taniego mostka, który potrafiłby raportować prądy, choć pewnie i takie znajdziesz jak poszukasz w katalogach. Natomiast powszechne przy współczesnych mostkach jest ograniczenie prądowe, które ustawiasz rezystorem i którego mostek nie przekroczy, nawet jak silnik będzie bardzo chciał (mostek mu obniży wtedy napięcie, żeby prąd płynął stały).

A w tym L298H takie coś jest? 😋 Jutro zrobię research raczej 😋 Ale pytam, bo mogę. Dziękuję za odpowiedź zaraz dam edita i powiem Tobie czy ten mostek H może nie być podłączany do Arduino i działać (część logiczna).

@EDIT

Już dałem Edita jak widzisz 😃

PS: W tym temacie fajne badania tanich mostków przeprowadził kolega: TEMAT KONKRETY (TABELKA), ale żaden nie sprawdzi się dla 4 silników, których "Max. Stall Current: 2.8 A" ten ostatni ma wydajność prądową max 1A, i nie wiem czy ma ten rezystor o którym mówiłeś. Więc nie wiem co robić? 😋

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

EasyPeasy_, mostek wcale nie musi miećwbudiwanych rezystorów żeby możliwy był pomiar prądu. Poszukaj datasheeta od L297 - to dedykowany sterownik dla L298. Znajdziesz tam schemat z rezystorami pomiarowymi. L297 używa tzw. choppera do ograniczania prądu, więc pewnie dałoby się występować Twoje silniki nawet wiekowym L298, chociaż pewnie nie z pełną mocą.

Link do komentarza
Share on other sites

Ja może z innej beczki. Chciałbym sie dowiedzieć jaki będzie pobór prądu przez arduino, podłączony do niego sterownik TB66FNG, dwa silniki "silnik 65x26mm 5V z przekładnią 48:1 - ◦Pobór prądu: ok. 180 mA" oraz moduł nRF24L01 ??

Jak to obliczyc ?? Podłączyć wszystko uruchomic i między zasilanie arduino wpiać multimetr ?? Jestem zielony dlatego pytam jak wyliczyć "mniej więcej" pobór prądu.

Link do komentarza
Share on other sites

Tak, musisz zsumować prądy.

A wracając do podstawowej beczki, tu obok w dziale "Sprzedam/Kupię/Zamienię/Praca" masz właśnie wyprzedaż sklepu. Bierzesz jeden moduł podwójnego mostka na VNH2SP30 i masz tyle prądu ile dusza zapragnie.

Nawet jeśli w mostku nie ma rezystorów pomiarowych, to natężenie możesz zdejmować wpinając np. takie moduły:

http://allegro.pl/acs712-modul-pomiaru-pradu-5a-acs712t-arduino-itp-i5250208532.html

https://botland.com.pl/czujniki-pradu/1690-czujnik-pradu-acs711ex-15a-do-15a-modul-pololu.html

w zasilanie mostka lub bezpośrednio w kabel silnika. Gdy mostek jest podwójny, to zasilanie raczej odpada, bo będzie sumą obu kanałów. Moduły są dwukierunkowe więc pokażą nie tylko wartość, ale i znak prądu a to w przewodzie silnikowym jest ważne, bo mostek H kręci przecież w obie strony.

Jeżeli nominalne napięcie silników masz 6V to nie możesz tego zasilać z jakiegoś 5V PowerBanku, bo już na starcie przegrywasz. Nie dość, że 1V za mało to jeszcze kiepski mostek zje 2-3V i silniki ledwo się poruszą. Musisz mieć min. 7-8V. W NiMHy raczej nie się nie pchaj. To już schodząca technologia, są ciężkie i gromadzą mało energii. Ich cena właśnie to pokazuje. Wolno się ładują i za dużo prądu to z nich pociągnąć nie można. Wszystko to oczywiście w porównaniu do LiPoli. Jeśli się boisz o silniki, znajdź gotowe pakiety 2S. Zwykle prąd wyładowania Lipoli nie jest gorszy niż 5-10C więc z aku 1000mAh możesz wyciągnąć 5-10A. A jeśli kupisz lepszy, np. 25C to i 25A wytrzyma. A są przecież klocki 75C. To wartość nawet w snach nieosiągalna dla NiMHów.

Z paluszków AAA które wskazałeś bałbym się pobierać więcej jak 0.5-0.8A a przecież te ich 1000mAh mierzone jest przy znacznie mniejszych prądach. To delikatne rzeczy, a jak już je rozładujesz, to 10 godzin czekania... Poza tym 9 sztuk to trochę od czapy. Lutować tego nie możesz a gotowe koszyczki są na 8 sztuk więc dostajesz od 9.6 do 7.2V.

Link do komentarza
Share on other sites

marek1707 dzięki. Chciałem to wiedzieć żeby wiedzieć mniej wiecej na jak długo wytrzyma mi zasilanie 18650. Powiedz czy zasilanie arduino i modułu nrf jednym pakietem a sam mostek + silniki (podczas obciążenia ok 1A) drugim pakietem to lepsze rozwiązanie ?? (masy połączone razem ? )

Ogniwa mam z odzysku. Przy prądzie rozładowywania pojemność ok 1600-1700 mAh. Połącze w pakiety żeby prąd rozładowania był większy. Dobrze myślę ??

Przykładowo jeżeli moduł tb6612fng bierze powiedzmy 50uA a silniki w szczycie każdy po 1A to łączny pobór z ogniwa będzie 50uA+2 A ??

Link do komentarza
Share on other sites

Tak, musisz zsumować prądy.

A wracając do podstawowej beczki, tu obok w dziale "Sprzedam/Kupię/Zamienię/Praca" masz właśnie wyprzedaż sklepu. Bierzesz jeden moduł podwójnego mostka na VNH2SP30 i masz tyle prądu ile dusza zapragnie.

Nawet jeśli w mostku nie ma rezystorów pomiarowych, to natężenie możesz zdejmować wpinając np. takie moduły:

http://allegro.pl/acs712-modul-pomiaru-pradu-5a-acs712t-arduino-itp-i5250208532.html

https://botland.com.pl/czujniki-pradu/1690-czujnik-pradu-acs711ex-15a-do-15a-modul-pololu.html

w zasilanie mostka lub bezpośrednio w kabel silnika. Gdy mostek jest podwójny, to zasilanie raczej odpada, bo będzie sumą obu kanałów. Moduły są dwukierunkowe więc pokażą nie tylko wartość, ale i znak prądu a to w przewodzie silnikowym jest ważne, bo mostek H kręci przecież w obie strony.

W NiMHy raczej nie się nie pchaj. To już schodząca technologia, są ciężkie i gromadzą mało energii. Ich cena właśnie to pokazuje. Wolno się ładują i za dużo prądu to z nich pociągnąć nie można. Wszystko to oczywiście w porównaniu do LiPoli. Jeśli się boisz o silniki, znajdź gotowe pakiety 2S. Zwykle prąd wyładowania Lipoli nie jest gorszy niż 5-10C więc z aku 1000mAh możesz wyciągnąć 5-10A. A jeśli kupisz lepszy, np. 25C to i 25A wytrzyma. A są przecież klocki 75C. To wartość nawet w snach nieosiągalna dla NiMHów.

Z paluszków AAA które wskazałeś bałbym się pobierać więcej jak 0.5-0.8A a przecież te ich 1000mAh mierzone jest przy znacznie mniejszych prądach. To delikatne rzeczy, a jak już je rozładujesz, to 10 godzin czekania... Poza tym 9 sztuk to trochę od czapy. Lutować tego nie możesz a gotowe koszyczki są na 8 sztuk więc dostajesz od 9.6 do 7.2V.

A Lipol 1300mAh 25C wytrzyma przyzwoitą długość czasu zasilania silników? Bo ten ma 2200mAh -> LiPol 2200mAh, ale szczerze jest trochę duży ma 10 cm długości i nie wiem gdzie go miałbym umieścić, bo ma dość krótkie kable, na dolnej platformie podwozia mam arduino, a na górnej jakbym postawił to później kabelki by musiały sobie swobodnie latać i być długie.

Ta ładowarka do tego LiPola się nada jak z długością ich ładowania? -> Ładowarka LiPol

A Arduino bym sobie zasilił z 4 baterii Ni-Mh, bo koszyk na 4 baterie z botlanda te -> https://botland.com.pl/164-koszyki-na-baterie mam.

Link do komentarza
Share on other sites

No ale pytając o czas pracy podejrzewasz mnie o to , że wiem ile prądu będzie ciągnęło to Twoje cudo i jaki w końcu akumulator kupisz. Bo przecież czas rozładowania od tych rzeczy właśnie zależy.

Gdy zatrzymasz wszystkie silniki i dasz pełny gaz, to masz 12A. Spalą się w ciągu 15 sekund, ale gdyby jakimś cudem nie, to akumulator 1200mAh popracuje 1.2/12 godziny czyli 6 minut. Prądu pobieranego przez resztę rzeczy nawet nie ma co wtedy doliczać..

W drugim skrajnym przypadku, gdy podniesiesz robota i będzie kręcił bezładnie kółkami w powietrzu, 4 silniki na luzie wezmą 4*0.17=0.68A. Doliczając jakąś elektronikę mamy w sumie np. 0.8A. Dla tego samego akumulatora dostajesz 1.2/0.8=1.5 godziny.

Wszystko inne będzie gdzieś pomiędzy.

Mając akumulator 2S na pokładzie po co jeszcze kombinujesz z bateriami? Ten sam plus napędzający silniki puść do Vin Arduino i po sprawie. Nie musisz przynajmniej wozić cegły NiMH w bagażniku.

Czytaj opisy i myśl. Jeśli ładowarka daje ok. 1A to akumulator 1Ah naładuje w.. dwie godziny. Tak trzeba liczyć, bo wynika to ze specyfiki sposobu ładowania LiPoli. I raczej nie schodź poniżej tego czasu, tj. nie ładuj prądem np. 1A akumulatora 0.5Ah bo wtedy rzeczywiście napełnisz go w godzinę, ale to bardzo niebezpieczne. Lepiej troszkę wolniej niż za szybko. A 2h to i tak nieźle w porównaniu ze standardowymi 15h dla NiMHów. Dlatego dobrze jest zainwestować w ładowarkę (to sprzęt na długo) trochę droższą, ale przynajmniej umożliwiającą jakieś ustawianie prądu. Bo do tej wskazanej niczego poniżej 1Ah lepiej nie podłączać a z kolei większe cegły będą się ładować niepotrzebnie długo.

Pracując z akumulatorami albo kupujesz takie z zabezpieczeniami albo dokupujesz je osobno i montujesz albo musisz obowiązkowo wbudować pomiar napięcia i ostrzeganie lub blokadę robota. Alternatywą jest dokupienie modelarskiego bipczaka ostrzegawczego specjalnie do LiPoli. Zaczyna piszczeć gdy napięcie aku spadnie poniżej bezpiecznego minimum. Gdy zapomnisz i rozładujesz LiPola 2S poniżej 6V, możesz go powoli zacząć spisywać na straty.

Link do komentarza
Share on other sites

Mając akumulator 2S na pokładzie po co jeszcze kombinujesz z bateriami? Ten sam plus napędzający silniki puść do Vin Arduino i po sprawie. Nie musisz przynajmniej wozić cegły NiMH w bagażniku.

Pracując z akumulatorami albo kupujesz takie z zabezpieczeniami albo dokupujesz je osobno i montujesz albo musisz obowiązkowo wbudować pomiar napięcia i ostrzeganie lub blokadę robota. Alternatywą jest dokupienie modelarskiego bipczaka ostrzegawczego specjalnie do LiPoli. Zaczyna piszczeć gdy napięcie aku spadnie poniżej bezpiecznego minimum. Gdy zapomnisz i rozładujesz LiPola 2S poniżej 6V, możesz go powoli zacząć spisywać na straty.

No, bo ja mam jeszcze dwa serwa do obrotu Pan/Tiltem te -> , to jeden Lipol 2S da radę i silniki + Arduino z czujnika (GPS, Bluetooth, 9DOF, DHT11) + te dwa serwa?

A ten Lipol ma te zabezpieczenia -> Lipol czego muszę szukać w specyfikacji ? Lipol with LVC ? 😋

Jak nie mają to chyba kupię taki brzęczyk -> Buzzer

Link do komentarza
Share on other sites

Już pisałem, gotowe pakiety modelarskie tego nie mają, bo układ zabezpieczający który wytrzymuje 32A byłby wielkości połowy tego pakietu. Poza tym, żeby to dobrze spełniało swoją rolę musi być podłączone do wszystkich cel a więc przez złącze balancera oraz między aku a obciążenie, czyli do złącza głównego. To byłaby demolka tego pakietu więc zwykle takie płyteczki montuje się bezpośrednio na ogniwach w czasie budowania baterii, czasem w ogóle tego nie widać. Tu masz przykład płytki zabezpieczającej stos 2S złożony z popularnych ogniw wielkości 18650:

https://abc-rc.pl/modul-ladowania-ochrony-ogniw-2s

Jeśli masz 4 silniki to czujników i samego Arduino możesz nie liczyć. Jak rozumiem, te GPSy i radio będziesz zasilał z 5V czerpanego z Arduino wiec tu problemu nie ma.

Do serw musisz niestety zrobić w tym przypadku osobne zasilanie ok. 5V. Możesz zacząć od najprostszego LM7805 - to daje 1A, ale do obracania pantilta takimi maluchami to więcej nie potrzeba. Problem jest taki, że aku 2S daje trochę maławe napięcie, bo pod koniec zabawy możesz go rozładować do 6V a z tego ciężko zrobić mocne 5V. Przetwornice impulsowe step-down (obniżające) tu sobie nie poradzą, musiałbyś mieć liniowy stabilizator tzw. LDO pracujący przy niskich różnicach we-wy, a tani 7805 taki nie jest.

Link do komentarza
Share on other sites

Już pisałem, gotowe pakiety modelarskie tego nie mają, bo układ zabezpieczający który wytrzymuje 32A byłby wielkości połowy tego pakietu. Poza tym, żeby to dobrze spełniało swoją rolę musi być podłączone do wszystkich cel a więc przez złącze balancera oraz między aku a obciążenie, czyli do złącza głównego. To byłaby demolka tego pakietu więc zwykle takie płyteczki montuje się bezpośrednio na ogniwach w czasie budowania baterii, czasem w ogóle tego nie widać. Tu masz przykład płytki zabezpieczającej stos 2S złożony z popularnych ogniw wielkości 18650:

https://abc-rc.pl/modul-ladowania-ochrony-ogniw-2s

Jeśli masz 4 silniki to czujników i samego Arduino możesz nie liczyć. Jak rozumiem, te GPSy i radio będziesz zasilał z 5V czerpanego z Arduino wiec tu problemu nie ma.

Do serw musisz niestety zrobić w tym przypadku osobne zasilanie ok. 5V. Możesz zacząć od najprostszego LM7805 - to daje 1A, ale do obracania pantilta takimi maluchami to więcej nie potrzeba. Problem jest taki, że aku 2S daje trochę maławe napięcie, bo pod koniec zabawy możesz go rozładować do 6V a z tego ciężko zrobić mocne 5V. Przetwornice impulsowe step-down (obniżające) tu sobie nie poradzą, musiałbyś mieć liniowy stabilizator tzw. LDO pracujący przy niskich różnicach we-wy, a tani 7805 taki nie jest.

A ja teraz mam podłączone serwa do Arduino, Arduino do powerbanka i działa. To może tak zostać?
Link do komentarza
Share on other sites

Co mam Ci powiedzieć? Ja przebiegam na czerwonym świetle i żyję. Robić tak dalej?

BTW: Po co cytujesz cały post? Przecież widać co napisałem.

Po to żebyś wiedział kiedy odpisałem .... Przydałoby się wyjaśnienie analogii do przebiegania na czerwonym świetle. Poza tym nie mam zamiaru tracić kasy niewiadomo ile wydałem i tak już 600 zł około kupuje Lipola wraz z ładowarką daję go do zasilania mostka na wejście do 12V z wyjścia mostka 5V daje do pinu 5V w Arduino serwa tak jak było tak zostaje do Arduino i tyle nie będę się z tym męczył ... Ewentualnie postawie sobie koszyk na 4 baterie i te 2 serwa zasilę z 4xAA albo NiMh albo normalne
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.