Skocz do zawartości

Akumulator 18650 ładowanie


Lipus

Pomocna odpowiedź

Akumulator to nie kondensator. Od tych 12 do 9V jest wszystko co fabryka napisała. Jak ma być 1000mAh to tam właśnie tyle jest. Poniżej progu 9V jest może jeszcze kilka % pojemności, których jednak nie możesz użyć z powodu zbyt niskiego napięcia.

Nie wiem co za zwykły moduł. Tak, do serwa potrzebne jest źródło odpowiedniego sygnału sterującego, np. odbiornik RC i nadajnik. A Ty jak sobie wymyśliłeś to sterowanie?

[ Dodano: 05-12-2017, 21:54 ]

Każde coś podłączone do prądu bierze swój własny prąd a potem to sumujesz. Jeśli masz dwa silniki po 5A to razem biorą 10A, proste. Jaki moduł?

Link do komentarza
Share on other sites

Jeśli jakość sprzętu odpowiada jakości opisu, to bałbym się w ogóle na te zdjęcia patrzeć a cóż dopiero to kupować:

"this kit very good, it can control 3 pcs high power motor, it good for tank ,ship, car. we have make video"

To dobry moduł jest, dobry do czołg i twoja łódka, my zrobić filmik, a ty oglądać i kupować, kupować, na ostro czy z curry?

Na jednym ze zdjęć widać "5A" opisane na pinie wejściowym, z zasilania, więc raczej chodzi o sumę bo na pewno żaden z tych scalaczków takiego prądu samodzielnie nie pociągnie. A jeśli każdy da z siebie nawet i 1.5A to będzie parzyć.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Myślimy, że to zadziała. Mnóstwo prostych robotów jest zbudowana na takich podwoziach, przejrzyj dział "Nasze roboty" albo pierwszy lepszy sklep z zabawkami:

https://botland.com.pl/362-podwozia-robotow

Z każdej strony masz jedno lub dwa kółka i skręcasz przez różnicowanie prędkości obu stron.

A może miałeś na myśli kukułka? Wtedy to nie wiem - na nich się nie znam.

Link do komentarza
Share on other sites

OK użyje akumulatora 3000 mah co o nim myślicie https://www.gimmik.net/3000mAh_111V_15C_3S1P_Gens_Ace,o,21057.html?gclid=CjwKCAiA9rjRBRAeEiwA2SV4ZUAiuUcwYB53slL6-0cmfLwhM8EcESfvwkqKbtDgrPxTjZeJi2S63xoCNjUQAvD_BwE ładowarka imax wyżej podana moduł chiński do 5a.Silnik mt90 70rpm link https://abc-rc.pl/silnik-mt90-przekladnia-70obr-min .Tylko czy ten silnik możliwe że jest tak tani mocny i mało prądowy?Użyje wszystkiego do czołgu domowej roboty ale nie ważne.

[ Dodano: 11-12-2017, 17:01 ]

Chiński moduł wyżej podałem tojest zdalne sterowanie

[ Dodano: 12-12-2017, 15:25 ]

marek1707, widze że jesteś znawcą mógłbyś udzielić pomocy?

Link do komentarza
Share on other sites

No to posłuchaj i weź sobie do serca słowa "znawcy":

W naszej dziedzinie nie ma silny/mocny czy małoprądowy. Tutaj obowiązują liczby. Silnik i każdy inny element jest jaki jest i z tym nie można dyskutować. Problemy zaczynają się przy ocenie wiarygodności tych danych oraz przy porównaniu ich z potrzebami. To dwie różne rzeczy. Jeśli założymy że wierzysz w podane liczby, to żeby ocenić czy silnik, opornik czy akumulator jest OK musisz to porównać je z tym czego potrzebujesz. To Ty masz zrobić, nikt inny. Jeśli projektujesz ten swój czołg, poczytaj o napędach gąsienicowych, o oporach ruchu w ogóle i o tym jakie osiągi może mieć pojazd z jakąś założoną masą. Dostajesz wtedy liczby i tylko na tym możesz się opierać. Paplanie w kółko o tym czy coś jest dobre, wystarczająco szybkie albo silne bez żadnych założeń wstępnych jest dziecinadą. Pewne rzeczy owszem, można ocenić "na oko" bez liczenia, ale to są przypadki w których nie zachodzi wymaganie jednoczesnego "szybko, tanio i dobrze". Możesz np. do swojego małego pojazdu wstawić silniki od wkrętarek i nie przejmować się brakiem momentu, bo takie coś z dużym akumulatorem ukręca śruby M3, ale to będzie strzał "z gruba". Ty próbujesz zrobić coś po taniości a to niestety wymaga wiedzy i czasu. Twojej wiedzy i Twojego czasu. Wiedzy tzn. umiejętności policzenia podstawowych rzeczy np. z mechaniki i samodzielnej oceny tego czy pasuje wszystko na raz: cena, osiągi, czas dostawy itd. Nie umiesz tego, to sięgaj po podręcznik fizyki. Rozdział o siłach, dźwigniach i momentach nie jest długi i nie gryzie. W czasie jego czytania zaczynasz być poważnym gościem. Czasu, bo to Ty musisz go zainwestować w tej wiedzy zdobycie. Pytając wciąż o to czy jakiśtam silnik będzie dobry czy nie do czegoś, czego nie wiedzieliśmy na oczy, zdajesz się na niełaskę i humory takich "znawców" jak ja. A ja nie lubię osób którym się nie chce wniknąć. Zawsze masz wyjście nr.2: za brak wiedzy płacisz kupując gotowca np. kompletne podwozie 4-kołowe lub gąsienicowe. To żadna ujma, jest niedrogie i działa od wyjęcia z pudełka.

No i teraz musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie: "Co tak naprawdę mnie bawi?". Jeśli budowanie bez jakiejś myśli przewodniej i planu, (są tu tacy, nie rozumiem tego ale z faktami się nie dyskutuje) to buduj. Kupuj części, buduj, poprawiaj, dostawiaj lepsze silniki, demontuj gdy nie jesteś zadowolony z wyników - to też jest jakaś rozrywka w której nabierasz przede wszystkim sprawności w rozwiązywaniu drobnych problemów technicznych typu jak zamocować cośtam, jak nagwintować otwór, jak równo uciąć blachę, jak przenieść napęd, jak zrobić skrętną oś itd. Tym sposobem zostaniesz dobrym technikiem, bo przyrost wiedzy "projektowej" będzie bardzo powolny i okupiony dużą liczbą nietrafionych prób. Jeśli lubisz działać świadomie, zabieraj się za czytanie. Posiadanie wiedzy daje niesamowitą frajdę (niektórym), bo w głowie można planować, budować i symulować działanie wielu eksperymentów. To szybsze i tańsze, ale wymaga wprawy i pewnej kultury technicznej, by nie zmyślać rzeczy niemożliwych. Tym sposobem zostaniesz trochę oderwanym od życia inżynierem jakich pełno po studiach. Będziesz umiał policzyć napęd, dostaniesz na kartce jakieś liczby, ale nie będziesz rozumiał co one oznaczają. Czy silnik 100W mieści się w dłoni czy nie? Czy moment 10Nm wykręca rękę czy nie? Czy kondensator 1.3pF jest duży i drogi czy nie i czy można go zrobić?

Możesz wreszcie próbować łączyć te dwie drogi i do tego Cię namawiam. W niej jednak trzeba choć minimalnie rozumieć co się robi, umieć policzyć najgrubsze rzeczy i dopiero wtedy zabierać się za kupowanie i składanie. Gdy każdy swój nawet mały projekt spróbujesz najpierw w myśli ocenić, przeliczyć lub oszacować a potem go zbudujesz i zweryfikujesz wyniki, to będzie to sposób dzięki któremu mamy dziś komórki i samoloty. Polecam.

Podsumowując: akumulator wygląda nieźle, ale jest duży. W dużym czołgu to może nie przeszkadzać, ale w małym może być zawadą. Nie wykorzystasz jego wydajności prądowej, ale pojemność jest już zacna.

Silniki są takie jak napisano. W parametry bym uwierzył choć zawsze miej świadomość, że są to granice. Przy momencie maksymalnym silnik się bardzo grzeje i jeśli chcesz go zmuszać do pracy w tym zakresie, musisz zapewnić dobre chłodzenie lub wziąć większy. Ponieważ jednak nie wiem ile od silnika wymagasz, nie umiem ocenić czy będzie wystarczająco dobry. Może być odpowiednio mocny, ale za wolny lub odwrotnie: szybki ale za słaby. Oba te parametry (ich iloczyn) są związane z mocą silnika, która zwykle jest funkcją fizycznej wielkości napędu. Gdybyś zajrzał do wspomnianego podręcznika, takie i podobne banały byłyby dla Ciebie obrazą.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.