Skocz do zawartości

Arduino i pompa 12V


mateusz7c9

Pomocna odpowiedź

Witam

To mój pierwszy post na tym forum. Jestem laikiem w temacie elektroniki, dlatego proszę o pomoc tutaj. Postanowiłem zbudować urządzenie do podlewania kwiatka. Posiadam arduino uno, czujnik wilgotności i pompę 12V. Program wykonuje w pętli pomiar wilgotności gleby i co określony czas załącza przekaźnik sterujący pompą. Problem polega na tym, że po wykonaniu kilku pętli następuje reset arduino, zawieszenie się arduino, bądź zniszczenie płytki (jedno arduino uno się spaliło). Co ciekawe program działa cały czas o ile do przekaźnika nie jest podłączona pompa, czy np silniczek. Nie wiem jaka może być przyczyna takiego zachowania, dlatego proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam,
Mateusz

Link do komentarza
Share on other sites

@mateusz7c9, witam na forum 😉 Widzę, że to Twoje pierwsze kroki na Forbocie, oto najważniejsze informacje na start:

  • Chcesz przywitać się z innymi członkami naszej społeczności? Skorzystaj z tematu powitania użytkowników.
  • Opis najciekawszych funkcji, które ułatwiają korzystanie z forum znajdziesz w temacie instrukcja korzystania z forum - co warto wiedzieć?
  • Poszczególne posty możesz oceniać (pozytywnie i negatywnie) za pomocą reakcji - ikona serca w prawym dolnym rogu każdej wiadomości.
23 minuty temu, mateusz7c9 napisał:

Problem polega na tym, że po wykonaniu kilku pętli następuje reset arduino, zawieszenie się arduino, bądź zniszczenie płytki (jedno arduino uno się spaliło). Co ciekawe program działa cały czas o ile do przekaźnika nie jest podłączona pompa, czy np silniczek.