Skocz do zawartości

Kurs AVR - problem z pierwszym zaprogramowaniem


PolGraphic

Pomocna odpowiedź

Witam.

Na wstępie właściwie mogę zacytować jeden z mych poprzednich tematów:

Jestem osobą bardzo początkującą.

Natknąłem się na świetny kurs autorstwa ABXYZ dotyczący programowania AVR:

http://www.kursc.forbot.pl/str001.html

Tym razem mam następujący problem. Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją (schematem), pobrałem odpowiednie oprogramowanie (WinAVR itd.). Poza tym system wykrywa programator (XP) i widzi go jako usbasp.

Po wybraniu w programmer's notepad (zgodnie z kursem) komendy Tools->Make All wszystko było OK (Exit code 0).

Natomiast po wybraniu Tools ->Program otrzymałem komunikat

avrdude -p atmega8 -P usb -c usbasp -U flash:w:led.hex

avrdude: error: programm enable: target doesn't answer. 1

avrdude: initialization failed, rc=-1

Double check connections and try again, or use -F to override

this check.

avrdude done. Thank you.

make.exe: *** [program] Error 1

> Process Exit Code: 2

W makefile mam ustawione:

AVRDUDE_PROGRAMMER = usbasp

AVRDUDE_PORT = usb

tak czy tak, z tego co widzę programator jest dobrze połączony z komputerem (pali się zielona lampka, podczas programowania na chwilę zmienia się na czerwoną), a problem leży chyba w połączeniu uC z programatorem.

Zgodnie ze stroną http://tnij.org/epm7 , możliwe błędy to:

* Not Connect Programmer with Target circuit

* ISP Connector is bad connection

* Target circuit power is OFF

Połączenia sprawdzałem parokrotnie, zmieniałem też kabel łączący uC i programator. Słyszałem natomiast, że być może powinienem przełączyć jakąś zwrotkę (slow_sck), lecz niestety nie wiem dokładnie co to jest gdyż jak mówiłem dopiero zaczynam się bawić z elektroniką.

Używam kupnego programatora http://allegro.pl/item738576584_nowosc_programator_isp_avr_usb_rohs_atmel_fv.html (znalazłem do niego instrukcję:

http://protech-micro.pl/support/Instrukcje/Instrukcja%20uruchomienia%20programatora%20USBasp.pdf)