Skocz do zawartości

[Teoria] Mostek H (H-bridge) - kompendium dla robotyka


Treker

Pomocna odpowiedź

Witam,
Jako że już gubię się w tej gigantycznej liczbie mostków H itp. mam pytanie.

Czy wspomniane w artykule (IRF7905: 2xN z Rds 20mΩ + np. IRF7324: 2xP)

nadadzą się do wysterowania silnika 7,2V max 6,6A?

Chciałbym sterować tym silnikiem za pomocą PWM.

Alternatywnie myślałem o połączeniu dwóch kanałów mostka L298,
ale podejrzewam że nie przeżyłby 6,6 Ampera.

Byłbym nawet gotów zaszaleć i kupić 2x L298 złączyć wszystkie 4 kanały w jeden,
ale pewnie to bardzo głupi pomysł, jak uważacie?

Proszę tylko o powiedzenie czy to zadziała,
jeżeli nie to byłbym wdzięczny za samo wskazanie numeru/nazwy mostka H dla tego silnika,
z góry ślicznie dziękuję.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Krzaczek, zainteresuj się VNH3SP30 (jeden na silnik), budowa własnego mostka to nie taka prosta sprawa, nie polecam dla początkujących.

L298 jest ok, ale ma bardzo wysoki spadek napięcia, ma 2 kanały nie 4.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

ps19, wielkie dzięki ten układ to dokładnie to czego szukałem.

PS. Wiem że L298 ma 2 kanały, w poprzednim poście napisałem, że wpadłem na głupi pomysł kupienia dwóch sztuk po 2 kanały każdy, więc ostatecznie miałbym 4 kanały po 2A, czyli moje docelowe 8A. No ale zaproponowany przez Ciebie układ jest znacznie ciekawszą opcją.

Jeszcze raz dziękuję

PPS. Znalazłem taki oto układ - jest to co prawda VNH2SP30 a nie VNH3SP30 - pytanie brzmi czy ten układ może zmieniać polaryzację na silniku (obracać nim w obie strony)?

allegro układ VNH2SP30

Link do komentarza
Share on other sites

Jeszcze jedno, prawdopodobnie ostatnie pytanie.

Znalazłem schemat podwójnego układu i wyraźnie na nim widać dwa pojedyncze układy (VNH2SP30), na podwójnym widziałem że ludziska odpalają silniki elektryczne, które mają pracować w obu kierunkach, ale nawet ze schematem nie jestem w stanie stwierdzić, czy na pojedynczym układzie da się obracać silnikiem w obie strony.

Osobiście wydaję MI się że jest to możliwe (szczególnie ze względu istnienia jednego wejścia PWM dla pojedynczego układu), ale nie zdziwiłbym się gdyby było odwrotnie.

Double Monster Moto Shield VNH2SP30 Scheme

Z góry dzięki za odpowiedzi i rady.

Link do komentarza
Share on other sites

Tak pojedynczym układem uda ci się "obracać silnikiem" w dwie strony. VNH2SP30 to trochę lepsza wersja VNH3SP30.

Jednokierunkowy mostek miałby w swojej strukturze jeden tranzystor, a te mają 4 więc są dwukierunkowe.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

ps19, stokrotne dzięki dobry człowieku 😃

W takim razie czas na zakupy 😋

W tzw. międzyczasie znalazłem coś takiego Link przykłady różnych układów mostków H - może się komuś przyda.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.