Skocz do zawartości

Połączenie czujnika laserowego z siłownikiem liniowym


Prestige

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie wszystkich jako świeżak na forum 🙂 Od kilku miesięcy zastanawiałem się na pewnym projektem i postanowiłem go w miarę możliwości zrealizować.Potrzebuję szybkiego siłownika elektrycznego który będzie połączony z czujnikiem laserowym.Siłownik musi pracować pionowo (góra ,dół) dynamicznie pod obciążeniem max 40kg a laser będzie pracował na odległości do 100cm o dużej czułości rzędu 0,5cm-1cm który będzie monitorował cały czas daną odległość i kiedy ona się zmieni czyli skróci bądź wydłuży siłownik od razu zareaguje na taką samą odległość.Jestem dość mocno zielony w temacie takiej elektroniki , bardziej mechaniczne rzeczy lub zasilanie także z tym nie będzie problemu.Mam nadzieję że taki projekt jest realny do wykonania i żę uzyskam od Was pomoc w jego realizacji.

Pozdrawiam serdecznie

Link do komentarza
Share on other sites

Cześć, twój projekt wydaje się ciekawy i wygląda jakby faktycznie miał powstać 😄 mógłbyś przybliżyć do czego zamierzasz to zastosować? Czyli jest jakaś podstawa, do niej masz przymocowany siłownik w jakiejś ramie i obok ten laser. 

Jak rozumiem pisząc o laserze masz na myśli jakiś czujnik odległości? 1cm dokładności to nie jest dużo, więc tu spokojnie znajdziesz wiele możliwości. Ja ze swojej strony polecam czujniki Pepperl+Fuchs, są to dobre przemysłowe czujniki. Jeżeli ma być dobre i niekoniecznie tanie to tu znajdziesz coś dla siebie. Te czujniki komunikują się ze sterownikiem poprzez  protokół IO-link, który możesz obsłużyć w Arduino itp...