Skocz do zawartości
InspektorGadzet

Wielokostka do gier planszowych z wyświetlaczem OLED

Pomocna odpowiedź

(edytowany)
4 minuty temu, ethanak napisał:

Wynik losowy ma to do siebie, że nie może być przewidywalny.

Pisałem o "przewidywalności" w sensie rozkładu, czyli np kilka milionów losowań ma dać równy (w miarę równy - statystycznie równy) rozkład. To jest być albo nie być np Euro Jackpot itp.

6 minut temu, ethanak napisał:

Poza tym zawsze można zamówić/kupić w sieci ciąg losowych bitów.

I udostępnić bez opłat na Forum :-)

 

Edytowano przez InspektorGadzet

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marek1707 napisał:

@Zealota Proszę, daj już spokój. To że nie "czujesz" tematu szumów, ich generacji i pomiarów to widać, ale przynajmniej nie pogrążaj się "antenkami" itp rzeczami. Co wg Ciebie obiecują "zaprezentowane techniki" rodem z przedszkola? Potrafisz to ocenić czy tylko tak CI się wydaje? O wiszących pinach wejściowych już pisałem. Propozycję wykorzystania szumu pseudolosowego z DACa pominę milczeniem, bo to jak podnoszenie się za własne włosy. To już prościej zrobić własny LFSR w kodzie i obejdzie się bez kołomyi z zapętlonym DACem i ADC.

http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/AN2551-Noise-Countermeasures-for-ADC-Applications-00002551B.pdf

Mamy zarówno ADC, mamy DAC'a, a najistotniejsze jest zdanie:

"To generate a true random noise signal, sufficiently high DAC conversion rate is needed."

Czy zatem da się wykorzystać szum i DAC do generacji "danych losowych" czy nie? Czy to wymaga nie wiadomo czego?

Czy pomysły (oczywiście niekoniecznie moje) to jest aż tak "skończona głupota" "rodem z przedszkola" jak to próbujesz przedstawiać?

Oczywiście to tylko dokument, a posługiwanie się "jakimś autorytetem" to może nie do końca dobry sposób na argumentację, zatem pozostawiam czytelnikom dalszą ocenę.

 

 

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Ja tak tylko z ciekawości... coś wiesz na temat generowania danych losowych z szumu czy tylko coś przeczytałeś że można?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, ethanak napisał:

Ja tak tylko z ciekawości... coś wiesz na temat generowania danych losowych z szumu czy tylko coś przeczytałeś że można?

Praktycznie nie wiem nic. Dostaję wyniki funkcji pisanych przez matematyków. Na liczbach losowych, praktycznie się nie znam, użyłem więc "systemowego" rand. Jak już było napisane "To nie jest Jackpot....", to jest zabawka. Wątpię, aby dobry generator pseudolosu był za free. Ne dziwię się, bo np "banalna" grafika, to np dzień czy dwa roboty (dokładnie nie wiem, tak mówią współpracownicy). Kiedyś (czasy ZX-Spectum, Atari) próbowałem się z grafiką - nie wypaliło. Zostałem przy pisaniu kodu.

 

  • Nie zgadzam się! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Pisałem akurat do @Zealota a nie do Ciebie... ale to nic.

Całkiem niezłe generatory są za free. Zrobienie losowego to nie jest jakaś technika rakietowa - ale nie jest tu potrzebne. Bardziej się przyda dołożenie autentycznej losowości do generatora pseudo. Uzależnienie od czasu wciśnięcia przycisku to akurat często spotykany i całkiem dobry pomysł.

Co do grafiki na Atari... pamiętaj o tym, że procek w Atari był za słaby, aby wykorzystać wszystkie możliwości Antica 🙂

Z ciekawości - co robiłeś na Atari? Ja też wtedy się bawiłem 65xx, ale raczej C16... chociaż co najmniej jedną grę na Atari napisałem 🙂

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Zealota napisał:

Czy zatem da się wykorzystać szum i DAC do generacji "danych losowych" czy nie? C

Da. W mojej ostce, gdzie poinformowałem, o napisałem, że na tą chwilę nie jest doskonała, można użyć. W poważnym biznesie - NIEEEEEE!

13 minut temu, ethanak napisał:

Co do grafiki na Atari... pamiętaj o tym, że procek w Atari był za słaby, aby wykorzystać wszystkie możliwości Antica 🙂

Z ciekawości - co robiłeś na Atari?

C-64.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, InspektorGadzet napisał:

C-64

Coś więcej powiesz?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)
Dnia 8.07.2019 o 16:37, ethanak napisał:

Coś więcej powiesz?

Takie tam zabawy w znikanie ramek ($d011), odtwarzanie sampli, turbo dyskowe nieblokujące przerwań, taśmowe z samo uruchamianiem (początek pliku to turbo ładujące się w obszar stosu, które ładowało resztę pliku w systemie turbo). Modyfikacji ROM C-64 i napędu nie zdążyłem zrobić, "komodorek umierał" Amigi go wyparły ale transmisje równoległą pomiędzy napędami dyskietek zrobiłem. Dysk kopiował się ok 10 sekund.

Edytowano przez InspektorGadzet

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Witam Panie InspektorGadzet. Piękny projekt, powodzenia na forum.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
(edytowany)

Dostałem STM32F429I-DISCO1. W załączniku próbka możliwości (spakowane, bo MP4 nie jest akceptowane). Zastanawiam się co na tym zrobić? Może oscyloskop? Demon prędkości to nie będzie, ADC tylko 2,4Ms/s ale gdy 3 ADC pracują razem to 7,2Ms/s da się wycisnąć.

demo.rar

Edytowano przez InspektorGadzet
  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...