Skocz do zawartości

Prosta płytyka do nauki programowania


Erick

Pomocna odpowiedź

Witam ostatnio naszła mnie chęć na zabawę z programowaniem urządzeń, na początku chciałbym abyście zaproponowali mi jakąś tanią płytkę którą będę mógł programować za pomocą "AVR ISP". W elektronice jestem kompletnie zielony, wiem tyle ile mnie nauczyli w technikum.

Dodam jeszcze iż programuje w c++ od wielu lat wiec z avr-gcc nie będę miał problemu, chodzi mi tylko o pomoc z zakresu elektroniki.

Płytkę jakąś 4,5V.

Link do komentarza
Share on other sites

Może złóż sobie układy z kursu BASCOM'a na początek (oprogramowanie możesz przecież pisać w C)

https://www.forbot.pl/forum/topics33/kurs-bascom-lekcja1-wstep-vt1057.htm

Płytki uruchomieniowe są fajną zabawką, ale często dużo droższą niż koszty elementów potrzebnych do złożenia - sto razy bardziej polecam składanie prostych migających diod z przyciskami, potencjometrami i jakimś wyświetlaczem alfanumerycznym. Złożenie tego jest banalne, często ogranicza się do podłączenia pod port mikrokontrolera danego elementy (np. przełączniki), ew. przez rezystor w szeregu (np. LEDy). Dlatego radził bym Ci zainwestować w płytkę prototypową, mikroprocesor i garść tzw. drobnicy - w przeciwieństwie do płytki uruchomieniowej, przyda Ci się baaaardzo nawet jak już zakończysz naukę programowania:)

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

W sumie potrzebował bym czegoś z 2-4 diodami, 2-4 przyciskami i ewentualnie wyświetlaczem.

Coś oddzielnie na części może?

Link do komentarza