Skocz do zawartości

Sterowanie silnikami przez komputer


Pablo20004

Pomocna odpowiedź

Witam

Jestem początkujący i chciałem się dowiedzieć czy istnieje możliwość sterowania silniczkami i serwomechanizmami za pomocą komputera a dokładniej mówiąc po prostu przez kabel. Nie zależy mi na początku na tym aby było to bezprzewodowa, chcę zobaczyć czy mi się to spodoba 😉. Więc czy mógł bym prosić może o jakieś porady może jakiś schemat 🙄

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Link do komentarza
Share on other sites

Zależy jakie maszporty do dyspozycji - najprościej byłoby zrobić to angażując w to LPT, trezba by tylko dodać końcówkę mocy, jesli trzeba by sterować zwykłymi silniczkami lub nic jeśli chcielibyśmy sterować tylko serwami. Z pewnością są w sieci programy sterujące serwami po LPT.

PS. Servo commander, właśnie znalazłem.

Link do komentarza
Share on other sites

Mam do dyspozycji właśnie port LPT. A czy są jakieś schematy do sterowania zwykłymi silniczkami ?? I czy są jakieś dostępne programy czy trzeba sobie samemu pisać ??

Link do komentarza
Share on other sites

Zależy iloma silnikami chcesz sterować, bo na Avt jest zestaw: plytka, elementy i program do sterowanie dwoma silnikami w jedną stronę przez rs 232 za ok. 22 zł.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Jest taka książka, bodajże autor to Marcin Wiązania, tytuł to (o ile pamiętam) BASCOM AVR W PRAKTYCE. Tam było dokładnie wyjaśnione sterowanie silnikami DC z poziomu bascoma za pomocą portu LPT. [treść usunięto]

__________