Skocz do zawartości

ESP8266 i wyświetlacz OLED-SSD1306 programowanie w Arduino IDE

sergiuszf

Pomocna odpowiedź

Witam drodzy forumowicze Jestem kompletnym początkującym z Arduino IDE. Więc proszę nie bądź dla mnie zbyt surowy. Natknąłem się na problem z zachowaniem wyświetlacza podczas działania programu licznika Geigera. Jaka jest istota pytania? Wcześniej ten program (licznik Geigera) działał u mnie dobrze na płytach Arduino Pro Mini i nie było żadnych problemów. Teraz zdecydowałem się na uaktualnienie do płyty ESP826612E. I tutaj napotkał problem. Oczywiście w Arduino IDE wpisałem odpowiednie płytki w menadżerze płyt ze strony: http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json

W programie oczywiście zmieniłem kilka nóg. Program kompiluje się i działa normalnie bez błędów. Ale po podłączeniu zasilania do płytki wyświetlacz OLED-SSD1306 128x32 zachowuje się bardzo dziwnie. Na początku wyświetlacz to tylko masa kropek, potem pasek około 8 pikseli pedzi i otwiera się początkowy ekran. Pasek przechodzi całkowicie przez jedną linię, potem zaczyna się druga linia, częściowo pojawia się obraz, a potem gdzieś pośrodku bieg linii zatrzymuje się i WSZYSTKO. Dziwna okresowa aktualizacja ekranu zaczyna się od 2-3 sekund. I tak trwa przez cały czas, dopóki nie wyłączysz zasilania.

Może konieczna byłaby zmiana biblioteki dla wyświetlacza OLED-SSD1306 128x32 na odpowiednią płytkę ESP8266-12E? Proszę doradzić, której biblioteki użyć. Wykluczyłbym całkowicie ekran początkowy, a potem może wszystko by zadziałało, ale nie wiem, jak to zrobić. Gdzie w ogóle w tym programie jest wyjście początkowego obrazu ???

Naprawdę proszę o pomoc.

W załączniku umieszczam program licznika.

Program licznika Geigera ESP8266.zip

/*
#ifdef ICACHE_RAM_ATTR                                                // for esp8266
void ICACHE_RAM_ATTR handleInterrupt();
#else
void handleInterrupt();
#endif
*/