Skocz do zawartości

O prądzie i napięciu w płytkach 3,3V (np. Arduino Giga)


DCH

Pomocna odpowiedź

Dla laika takiego jak ja (jestem totalnie początkujący!) temat zasilania w układach działających na 3,3V robi się coraz ciekawszy. Chciałbym go lepiej zrozumieć i pogłębić wiedzę. Myślę, że może być też wartościowym uzupełnieniem dla osób chcących jak ja zacząć z kusami Forbot, ale na płytkach 3,3V. Dlatego wyciągam temat do nowego, dedykowanego wątku.

No dobra, dzięki Wam wiem już, że muszę szczególnie uważać podłączając moduły zewnętrzne do płytki 3,3V. Czasami trzeba też używać dedykowanych zasilaczy. Na początek omówmy proszę poniższe 3 przypadki. Myślę że z czasem pojawią się kolejne 🙂

 

1.       Płytka 8 przekaźników i jej zasilanie

Zacznijmy od ustalenia, jaki prąd może bezpiecznie być dostarczany przez płytkę Giga R1. Czy jest to: łącznie 140mA i 20mA per pin (niezależnie czy jest to wyjście zasilające 3,3V, 5V czy pin komunikacji analogowej / cyfrowej / pozostałe?). Taką przynajmniej informację wyczytałem z dokumentu ABX00063 - Full Pinout. A może per pin Giga dostarcza tylko 8mA jak jest to napisane w ABX00063 Datasheet?

 

Idąc dalej  - nalazłem user gade do płytki 8 przekaźników HW-281. Dokładniejszego datasheet niestety nie udało mi się znaleźć. Użytkownik JAND w oddzielny wątku napisał „przekaźników zawsze musimy zastosować osobny zasilacz 5V - włączenie wszystkich 8 przekaźników na raz spowoduje pobór sporego prądu. Diodę wejściową transoptora zasilamy z 3.3V z Arduino (zworka na module) i też powinno zadziałać.”.

W jaki sposób ustalić maksymalny prąd, który może pobrać ta płytka? Czy „spory” to rząd np. 200mA czy bardziej 1-2A?

 

Czy dla płytek pracujących w trybie 3,3V powinienem zawsze dążyć do używania optoizolacji pomiędzy zasilaniem 5V a sterowaniem z płytki 3,3V?