Skocz do zawartości

Tesla- mój pierwszy linefollower


Pomocna odpowiedź

Witam!

Od dłuższego czasu czytam to forum i uzależniłem się, musiałem zbudować robota! Po skompletowaniu funduszy i części zlutowałem płytę główną zrobioną na płytce uniwersalnej, dlaczego na uniwersalnej? Otóż jestem początkujący i nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w lutowaniu, a poza tym na płytce uniwersalnej łatwiej było spełnić inne założenie- robot ma być rozwojowy, jego PIERWSZYM zadaniem będzie pełnienie funkcji linefollowera, później prawdopodobnie będzie rozbudowywany, ot tak dla zabawy oraz nabywania doświadczenia z dziedziny elektroniki, programowania oraz robotyki. Dlatego prawie wszystkie piny atmegi i mostka są na goldpinach.

Budowa (jak skończę robota i przeniesiemy to do działu z ukończonymi projektami to ładnie to wypunktuję):

Mózgiem robota będzie ATmega8 (w obudowie DIP). Mostek H to L293d (czym to się różni od wersji bez "d" ?). Czujniki to 3 CNY70 (robot nie będzie rozwijał astronomicznych prędkości). Napęd stanowić będą mikroserwa przedstawione na zdjęciach (względy ekonomiczne). Robot będzie wykonany ze spienionego PCV o grubości 6mm (mam jeszcze drugą o grubości 5mm). Takie dostałem za darmo w pobliskiej agencji reklamowej więc nie wybrzydzam, bo koszty spienionego pcv są spore.

No i uzasadnienie planowanego imienia (od razu je zastrzegam! 😅 ), po prostu podziwiam geniusza jakim był Nikola Tesla- dla zainteresowanych Wikipedia: Nikola tesla

Postęp prac:

*02-12-2010

Na dzień dzisiejszy mam gotową płytkę uniwersalną, przerobione mikroserwa i zrobioną płytkę modułu czujników (będą one oddzielnie, nie podobają mi się roboty ze skośnie ustawioną płytką z czujnikami na płycie głównej, ale to tylko moja opinia). Prawdopodobnie użyję kół od zabawki. Robota zasilać będę z 6 akumulatorków-paluszków AA (nie stać mnie na pakiet modelarski i na ładowarkę, a takich aku mam dużo w domu i kilka ładowarek.