Skocz do zawartości

Dobre książki do elektroniki


Ares

Pomocna odpowiedź

Witam.

Chciałbym zająć się na poważnie elektroniką oraz robotyką. Jestem programistą Javy, tak więc C++ nie są mi obce, i z nauką programowania mikroprocesorów nie będzie problemu 🙂.

Jednak, brakuje mi wiedzy na temat czystej elektroniki (analogowej też), która jest podstawą jeśli chodzi o robotykę.

Jakie książki polecalibyście jako dobre źródło do nauki elektroniki, w tym cyfrowej i analogowej?

Link do komentarza
Share on other sites

"Sztuka elektroniki" P.Horowitz & W.Hill

Na początku trzeba się troszkę przemęczyć przez teorie (cewki, kondensatory - matematycznie), natomiast dalej jest bardzo ciekawie. Mnóstwo rozwiązań konstrukcyjnych, autorzy przedstawiają wykresy konkretnych elementów dla porównań ( nie zastąpi to doświadczenia praktycznego, ale to więcej niż przykłady modelowe z innych książek), omawiają je, wszystko jest na praktycznych przykładach. Cud miód i orzeszki.

Chciałbym też polecić Ci książkę do matmy. "Analiza matematyczna w zadaniach" - W.Krysicki & L.Włodarski. Przebuszowałem w bibliotece 5-6 różnych pozycji do matmy wyższej, próbując zrozumieć całki i pochodne. Wszystkie rzucały definicjami, z miliardem znaczków. Ta jest inna. Najpierw definicja czysto matematyczna, potem wytłumaczenie jej na chłopski rozum. Mnóstwo przykładów wyjaśnionych krok po kroku, tak jakby ktoś nad Tobą stał i Ci tłumaczył. Są przykłady zarówno teoretyczne jak i praktyczne ( dużo z elektroniką 🙂 ). Pozwala to poczuć i intuicyjnie stosować matematyczne bajery.

Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki wielkie.

Kupię je jak najszybciej i jedziemy z nauką 🙂. Kiedy już nauczę się podstaw konkretnych, wezmę się za robotykę. W sumie wiedza elektroniczna bardzo przyda mi się do programowania, bo będę wiedział jakie naprawdę procesy zachodzą w komputerach, także korzyść podwójna.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.