Skocz do zawartości

Pojazd do inspekcji kanalizacji


sam.podolsky

Pomocna odpowiedź

Podoba Ci się ten projekt? Zostaw pozytywny komentarz i daj znać autorowi, że zbudował coś fajnego!

Masz uwagi? Napisz kulturalnie co warto zmienić. Doceń pracę autora nad konstrukcją oraz opisem.

Pojazd ma jeździć widocznie w suchych rurach natomiast wodoodporny panel operatorski może być używany nawet w deszczu.

Zastanawia mnie jak daleko ten "kret" może odjechać od panelu operatorskiego?

Jak ten pojazd pokonuje "zakręty"?

Link do komentarza
Share on other sites

Zastanawia mnie jak daleko ten "kret" może odjechać od panelu operatorskiego?

Jak ten pojazd pokonuje "zakręty"?

Właśnie - czy nie jest on trochę za długi?

Opisz może jego zastosowanie i średnice kanałów w których masz zamiar go używać.

Mi się niekiedy przytyka odpływ ø50, więc to by się chyba nie przydało 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Zastanawia mnie jak daleko ten "kret" może odjechać od panelu operatorskiego?

Podczas inspekcji roboty jeżdżą nawet do 150 metrów.

Jak ten pojazd pokonuje "zakręty"?

Inspekcji dokonuje się do studzienki do studzienki na prostych odcinkach.

Opisz może jego zastosowanie i średnice kanałów w których masz zamiar go używać.

Roboty tego typy jeżdżą w średnicach nie mniejszych niż 100 mm.

Więcej informacji o profesjonalnych systemach tutaj

Link do komentarza
Share on other sites

Mój robot to prototyp. Ideą jest wypracowanie rozwiązań a nie ich konkretna realizacja. Nie ma znaczenia zasięg robota, gdyż osiągnięcie 150 metów nie stanowi żadnego problemu - stosuje się bęben napędzany silnikiem elektrycznym z licznikiem obrotów, na który nawinięty jest przewód w jednym oplocie.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie znam się na warunkach pracy, w których przyjdzie mu się poruszać, ale wydaje mi się, że lekki skręt kół by się przydał. Wiadomo, że z wielu przyczyn (choćby niemożności idealnego ustawienia go na "starcie") robot po kilku metrach zacznie najeżdżać na zaokrąglone boki rur i będzie dachował, może obrócić się o 180 stopni itd. No chyba, że w takim wypadku w celu naprostowania będzie ciągnięty za kabel.

Link do komentarza
Share on other sites

że lekki skręt kół by się przydał

Robot bez żadnego problemu może się obracać. W porównaniu do tego co widać na zdjęciach może być o połowę krótszy.

Mimo wszystko wydaje mi się, że pod ziemią zawsze znajdzie się trochę wilgoci, więc wypadałoby chociaż zabezpieczyć elektronikę robota, aby za szybko sam się nie strawił od elektrolizy.

Zgadzam się. Niestety projekt został na razie zakończony z przyczyn finansowych.

Link do komentarza
Share on other sites

Co do inspekcji rurociągów, to pewien doktor na PG jest kierownikiem firmy, która się zajmuje takimi rzeczami.

Poniżej link do strony z artykułem pt: "INTELIGENTNE TŁOKI WIELOFUNKCYJNE DO DIAGNOZOWANIA RUROCIĄGÓW PRZESYŁOWYCH". Polecam lekturę!

http://www.ndt-imbn.com/portal/component/option,com_docman/task,doc_download/gid,38/Itemid,84/

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.