Skocz do zawartości

Zakup najpotrzebniejszych rzeczy na początek przygody z mikrokontrolerami


sinnervo

Pomocna odpowiedź

Witam,
Chcę nauczyć się programować mikrokontrolery AVR Jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o elektronikę, ale znam język C i Linuksa (ale jeśli trzeba zaczną programowania na Windowsie, później przerzucę się na gcc-avr i avrdude). Z tego co widzę USBasp jest wspierany na wszystkich systemach. Raczej nie chcę zaczynać od płytki uniwersalnej tylko od płytki stykowej (myślę, że więcej się nauczę).

Co mam:

zasilacz z wyjściowym napięciem 9V i natężeniem 1.2 A

dwie nieduże płytki stykowe

komputer z USB

skrętkę UTP do łączenia elementów na płytce stykowej

1. Myślę o takim programatorze:

http://allegro.pl/programator-avr-usb-usbasp-podstawka-tasma-i1992540439.html?source=oo

Wydaje mi się, że kupując droższy programator umożliwiam sobie programowanie bardziej zaawansowanych układów w przyszłości.

Myślę, że moim pierwszym realistycznym celem powinno być zaprogramowania i zrozumienie najważniejszych podstaw na podstawie programowania diody LED. W tym celu chcę kupić:

1. IMO najważniejsze by była to obudowa DIP (ale ja się nie znam), a cała reszta jest bez większego znaczenia:

http://pl.farnell.com/atmel/atmega88a-pu/mcu-8bit-avr-8k-flash-28pdip/dp/1841615

O ile dobrze rozumiem ATMEGA 88 to po prostu nowsza wersja układu ATMEGA 8?

3. Czy potrzebuje coś jeszcze, aby podłączyć go do płytki stykowej? Jakaś podstawka czy coś?

4. Czy będzie potrzebny mi stabilizator napięcia do zasilacza? Jeśli tak jaki najlepiej kupić?

5. Jeśli chodzi o diody LED myślałem o zakupie dowolnej diody w sklepie elektronicznym. Oprócz diody co może jeszcze mi się przydać? Myślę o jakiś kondensatorach, rezystorach. Pytanie jakie pojemności warto wybrać.

Mam nadzieję, że mój post nie będzie zbyt uciążliwy - bo pewnie ludzie często pytają o takie rzeczy. Dziękuje za przeczytanie.