Skocz do zawartości
Leogict

[Eagle] Prośba o sprawdzenie schematu

Pomocna odpowiedź

Tragedia. Nie przemyślałeś nawet rozmieszczenia elementów,a od tego się zaczyna. Ścieżki źle prowadzone. Płytka o wiele za duża w stosunku do ilości elementów. Zanim się weźmiesz za płytkę to warto liznąć trochę teorii. To co masz teraz to według mnie nadaje się tylko do kosza. Tu masz materiały do poczytania:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1809089&sid=bb70a67f3914bcc630db6f4efb822de3

Obejrzyj jak są zaprojektowane płytki bardziej doświadczonych forumowiczów. Wiem, że jesteś drażliwy na punkcie krytyki, ale jak wstawiasz tu swoje wypociny to musisz być na nią gotowy, nawet na tą najbardziej surową.

Dlaczego nie podłączysz wszystkich pinów GND w złączu KANDA? Linie GND w przewodzie taśmowym mają również za zadanie ekranować linie sygnałowe.

Możesz upchnąć większość elementów pod wyświetlaczem LCD, albo po drugiej stronie płytki i wtedy płytkoa może być tylko nie wiele większa od samego wyświetlacza.

  • Lubię! 1

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za link do materiałów i słowa krytyki. To bardzo cenne dla mnie. 🙂

Możesz rozwinąć co miałeś na myśli pisząc "Ścieżki źle prowadzone."?

Co do KANDA, z tego co wiem, to nie trzeba podłączać tych dwóch pinów do masy (mylę się?).

Co do upychania elementów pod LCD to będzie cięzka sprawa, gdyż np. czujnik musi mieć optyczną widzialność z otoczeniem, ledy doświetlają czujnik, procek w podstawce precyzyjnej będzie (nie wiem, czy by się zmieścił pod LCD, chyba nie), przetwornica ATB-PWR3 będzie na złączu z goldpinów żeńskich więc również pod LCD nijak się jej nie da wepchnąć. No a kondensatory filtrujące muszą być przy scalakach.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj te materiały to wiele rzeczy samo się wyjaśni. Ścieżki trzeba prowadzić jak najkrótszą drogą i najlepiej po liniach prostych, a u ciebie z tym różnie 🙂 Kilka rozgałęzień masz też źle wykonanych. Ale to przede wszystkim elementy masz źle rozmieszczone. Jeden przykład: wystarczy, że obrócisz rezonator o 180 stopni i już ci się ścieżki uproszczą.

Dalej podtrzymuję to co napisałem o umieszczeniu elementów pod LCD. LCD możesz dać na dystansach tak, żeby elementy się zmieściły lub daj je po drugiej stronie płytki. Oczywiście do czujnika i do złącz musi być dostęp, dlatego napisałem, że płytka musi być większa od LCD. Oczywiście decyzja jak te elementy rozmieścisz należy do ciebie.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Kolego Leogict, czy kolega chce dostać ostrzeżenie za dublowanie tematów?

Powiedz mi, czym ten temat różni się od twojego poprzedniego?

Żeby nie było zamieszania to scalam obydwa razem, skoro dotyczą tego samego projektu, to nie ma sensu zakładanie nowego tematu, do sprawdzenia płytki.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Powiedz mi, czym ten temat różni się od twojego poprzedniego?

Tamten dotyczył schematu, a ten płytki.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Trochę popracowałem nad płytką i oto efekty:

Proszę o opinie.

Bez polygonów GND:

1647975900_1353589314_thumb.jpg

Z polygonami GND:

1721017000_1353589315_thumb.jpg

Pliki .sch i brd w załączniku.

sch_brd.zip

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Zwiększ trochę parametr isolate w opcjach masy.

Mógłbyś jeszcze bardziej poupychać elementy, pamiętaj o tym co mówił nes86 - ścieżki staraj się prowadzić po linach prostych.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Zwiększ trochę parametr isolate w opcjach masy.

Płytka będzie wykonywana na frezarce, więc czy konieczne jest zwiększanie isolate?

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie będziesz miał soldermaski to możesz łatwo zrobić zwarcie łącząc jakiś pad z masą.

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites
Zwiększ trochę parametr isolate w opcjach masy.

Płytka będzie wykonywana na frezarce, więc czy konieczne jest zwiększanie isolate?

Jeżeli płytka będzie frezowana to dobrze, że jest mały odstęp ścieżek od polygonów. Jeżeli odstęp będzie zbyt duży to frezarka będzie musiała zrobić dwa "przejazdy" między ścieżką a polygonem. Za drugim razem zbiera wtedy tylko cieniutki pasek miedzi i na płytce będzie pełno frędzelków z miedzi. Płytkę po frezowaniu i tak trzeba dokładnie obejrzeć bo bardzo łatwo o zwarcia po frezarce.

Będziesz metalizował otwory? Pamiętaj żeby zabezpieczyć miedź kalafonią rozpuszczoną w alkoholu albo cynowaniem chemicznym (No chyba, że masz możliwość wykonania soldermaski). Zobacz jak wygląda frezowana płytka z metalizacją otworów gdy nie zabezpieczy się miedzi. Cała zaśniedziała i tragiczna w lutowaniu.

IMG_4e29603d2f757552.jpg

Udostępnij ten post


Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Gość
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...