Skocz do zawartości

Realny projekt?


malyboa

Pomocna odpowiedź

Witajcie Robomaniacy.

Mam do was pytanie , z racji tego że w temacie jestem zielony to nie znam odpowiedzi i chciałbym od was komentarze usłyszeć.

Mam taki pomysł zeby zrobić coś jakby Line follower przystosowany na bierznie 400metrowe.

Z racji tego ze jestem biegaczem to chciałbym mieć takiego robocika co ustawiłbym sobie tępo tego robocika i biegł sobie za nim , czy z nim trzymając jednostajne tępo.

Mysle ze taka zabawka byłaby dla mnie pomocna. Dlatego też chcę zbudować sowjego pierwszego LF zeby zobaczyc czy ma to wszystko sens. Co wy na to?

Pozdrawiam

Radek

Link do komentarza
Share on other sites

Projekt w miarę realny, sprzętowo na pewno da się tak zainstalować czujniki żeby dobrze to się wszystko zgrało, ale co do prędkości może być problem np. 3min/1km to już jest jakieś 5,5 m/s więc trochę sporo, myślę że projekty realny albowiem trudny w realizacji, oraz cenowo pewnie wyjdzie nie za wesoło 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Prędkość jak najbardziej do osiągnięcia, kółka od małego roweru i silniki od wkrętarki to chyba najniższy koszt. Prędkość zależy od średnicy kółek, ale będziesz miał ciężko nadążyć za nim. Gorzej myśle, że będzie z samym śledzeniem lini, ale to zależy od bieżni. Jak nawierzchnia będzie równa i linia w znacznym kontraście to masz duże szanse powodzenia projektu.

Link do komentarza
Share on other sites

Na bierzni sa zazwyczaj dosyc szerokie Białe pasy wokół , nawierzchnia jest płaściutka. Ja myslałem coś o kołach średnicy koło 10cm.

Nie musi być to robione najnizszymi mozliwymi srodkami , ale logiczne wazne zeby to była jakas realna kwota.

Dzieki za komentarze . W takim razie szykuje sie za budowe pierwszego malutkiego Line followera, a kto wie moze i ten projekt udałoby sie zrealizowac.

Pozdrówka

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg