Skocz do zawartości

Kurs Arduino - #2 - podstawy programowania, porty I/O


Pomocna odpowiedź

Fajny kurs, forum i blog

Dzięki i zachęcam do regularnego śledzenia publikacji 🙂

Link to post
Share on other sites

igor,

while(digitalRead(7)==HIGH)

oznacza tyle, że jeśli przycisk nie jest wciśnięty, to program sobie biega w tej pętli tak długo dopóki, dopóty nie wciśniesz go z powrotem, jak już go naciśniesz, to pętlę omija, bo jej warunek nie jest spełniony, innymi słowami trzymając przycisk wciśnięty cały czas, pętle while w tym kodzie są po prostu omijane. Chyba, że się mylę, to niech mnie ktoś poprawi.

Link to post
Share on other sites

Pytanie do bardzej doswiadczonych Kolegow odnosnie fragmentu z przyciskiem ktorego nie rozumiem:

'W naszym układzie przycisk zwiera wejście Arduino z masą (LOW). Samo odczytanie wejścia nic nam nie da, musimy umieć uzależnić od tej informacji działanie programu.'

Wydaje mi sie ze gdy przycisk nie jest zwarty to tez na wejsciu 7 jest wartosc LOW. Wiec teoretycznie po wcisnieciu go (polaczenie z GND) stan WE7 sie nie zmieni i nadal bedzie LOW.

Prosze o korekte jak zle mysle.

Dziekuje

Link to post
Share on other sites

Andre,

w artykule masz informację o działaniu INPUT_PULLUP, polecam artukuł tam polecany 🙂 sekcja Podłączenie i tam na zielono jest taki tekst : "Rezystor sprawia, że gdy microswitch jest rozwarty występuje na wejściu stan wysoki, a gdy zostaje zwarty, stan przechodzi w niski (połączenie Pull-up)."

To chyba wszystko wyjaśnia.

Link to post
Share on other sites

Treker, Dziekuje za chec pomocy.

Rysunek podpisany: 'Połączenie microswitcha z pull-upem w układzie z mikrokontrolerem' jako odpowiedz do mojego pytania rozumiem tak, ze na VCC (co to znaczy?) musi byc podprowadzone napiecie 5V, wtedy przy rozwartym przycisku S2 na WE 7 Arduino (Tutaj PB0/ICP) bedzie stan wysoki . (?) Taka moja teza. Jak Bledna to prosze o wyrozumialosc, ale chce te 1 lekcje zrozumiec lopatologicznie bo potem mi tego moze zabraknac. Na razie zbieram fundusze na zakup plytki i podlaczam wszysto na rysowanych przez siebie schematach na kartce ktora przyjmie all ; ) Pozdr

Link to post
Share on other sites

Witam,

mam taki problem. Program działa mi czasami. Jak zmieniam wyjście, wgrywam program (upload sie udaje) ale dioda nie świeci. Jak jest procedura wgrywania nowego programu, zmiany wyjść itd.: odłączanie od prądu, reset, coś jeszcze?

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

87pawel, z mojego doświadczenia wynika, że napisany program zawsze działa tak samo. Instrukcja wgrywania programu została opisana w pierwszym odcinku kursu. Sprawdź raczej czy masz dobrze układ złożony.

Link to post
Share on other sites

87pawel, dokładnie - zawsze najlepiej podłączać układ, gdy zasilanie jest wyłączone. Ma to szczególnie duże znaczenie przy bardziej skomplikowanych projektach.

Link to post
Share on other sites

danmaz, mógłbyś sprecyzować swoją wypowiedź? To pytanie, czy stwierdzenie 🙂?

Jeśli dobrze pamiętam, to kolory rezystorów na schematach montażowych są poprawne - można z nich odkodować odpowiednie informacje. Po więcej odsyłam do kursu elektroniki:

Kurs elektroniki – #2 – multimetr, rezystory

Kurs elektroniki – #6 – diody krzemowe oraz świecące (LED)

Link to post
Share on other sites
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.