Skocz do zawartości

Poszukiwany sterownik silnika DC 25V 50A dwukierunkowy z hamulcem


takietam

Pomocna odpowiedź

EDIT: Szukałem 3 minuty. Na pewno masz więcej czasu i znajdziesz coś lepszego. Przyłóż się.

Nawet nie wiem jak to skomentować.

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem a potem zobacz do czego mi linki wysłałeś...

PS. w Tym sklepie zostawiłem już bardzo dużo pieniędzy.

Link do komentarza
Share on other sites

Hm, nie wiem co Ci nie pasuje.

Dwukierunkowy, samochodowy (OK) regulator silnika 3F klasy HV (OK) pracujący do 32V (hurra) z prądem ciągłym do 200A (super, ma nadmiar, nie zjarasz od razu).

Silnik o niskim 1400KV (fajnie) połykający do 80A (wow), działający do 28V i oddający 2kW - idealnie pasujący do poprzedniego regulatora.

Combo z 24V regulatorem 120A i dopasowanym do niego silnikiem z w miarę niskim 2050KV.

Coś nie tak? Hm, może cena. Jedyne co konkretnego napisałeś to zasilanie 24V i dwukierunkowy regulator 50A. Powyższe spełniają te założenia z nawiązką. Może wiesz coś więcej (np. nie będzie przekładni a sensored motor ma napędzać bezpośrednio oś koła i potrzebujesz specjalnego inwertera do jego sterowania przy KV=20) albo ja nie umiem czytać między wierszami. Za co z góry przepraszam 🙁

Link do komentarza
Share on other sites

Hm, nie wiem co Ci nie pasuje.

Nie czytasz ze zrozumieniem.

Nie potrzebuję regulatora samochodowego bezszczotkowego z sensorem!!!

Ponieważ wszystkie silniki które mnie interesują mają zbyt wysokie kv!!!

Potrzebuję regulator do silnika szczotkowego o wyższej rozdzielczości niż tylko te 127 skoków.

Napęd i tak przechodzi przez przekładnie 1:2 a przypadku bezszczotkowego było by to 1:40 lub nawet większe przełożenie a to nie wchodzi w grę.

Link do komentarza
Share on other sites

Chyba jednak potrzebujesz regulatora samochodowego - tyle zdążyłem zrozumieć zanim zacząłeś krzyczeć. Napisałeś wcześniej:

"Z kolei bardzo chętnie użyłbym silnika bezszczotkowego, ale te z kolei mają zbyt wysokie kv (wersje z sensorem)"

Nie wiem co to dla Ciebie znaczy "zbyt wysokie KV". Może podawaj więcej liczb zamiast powtarzać wciąż te same ogólniki. Czy silnik mający 5000KV jest szybki? No pewnie tak. Za to taki z 2000 już nie bardzo. Pokazałem Ci taki mający 1400 - przyznasz, że nie jest demonem prędkości - wydał się (na tle innych) dobry. Jakie KV Cię satysfakcjonuje? Co to za pojazd? Gdybyś od razu opisał założenia tego napędu: stopień przekładni, przeznaczenie itd. dyskusja byłaby bardziej merytoryczna. Nie jesteś pierwszy robiący takie tajemnice, z którego trzeba po kawałku wyciągać - wydawałoby się podstawowe - założenia projektu. Wrzucając pytanie na Forum zaprzęgasz do roboty mózgi wielu ludzi chcących Ci pomóc. Ich myślenie biegnie w wielu kierunkach i jeśli nie ograniczysz tego ścisłymi regułami, dostajesz czasem odpowiedzi od czapy.

Regulator który wskazałem pracuje z silnikami bezsensorowymi więc spełnia Twoje założenia. Jeśli silnik jest za szybki, na pewno znajdziesz wolniejszy. Drugi wskazany regulator pracuje z takimi i takimi silnikami więc możesz wybrać. Może spróbuj wśród napędów do e-bike'ów. Tam silniki zabudowane w piaście nie mają w ogóle przekładni więc muszą mieć niskie KV, są 3-fazowe i płynnie ruszają od 0 rpm.

"..wszystkie silniki które mnie interesują mają zbyt wysokie kv"

To w sumie dość głupie zdanie, nie sądzisz? Powinny interesować Cię właśnie te wolniejsze. W przeciwnym razie odbieram to jak zrzędzenie na okrutny los lub na jakąś teorię spiskową.

Nie wiem jak jest gdzie indziej, ale trzy wykrzykniki nie zjednają Ci tutaj przychylności nikogo a pamiętaj, że to Ty przyszedłeś po pomoc a nie odwrotnie. Postaraj się opanować swoje emocje i pisać precyzyjniej. Nie masz do czynienia z bandą dzieci tylko z grupą ludzi z doświadczeniem którego sobie nawet nie wyobrażasz. Doceń to i zamiast rzucania ochłapów wiedzy napisz porządnie co i jak. Może się zdarzyć, że nie dostaniesz porządnej porady - to tylko Forum i nie zawsze każdy zainteresowany przeczyta Twoje skargi, ale przynajmniej zrobisz wszystko co mogłeś.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Chyba jednak potrzebujesz regulatora samochodowego - tyle zdążyłem zrozumieć zanim zacząłeś krzyczeć. Napisałeś wcześniej:

Bładam, przestań się pogrążać...

Doskonale wiem czego potrzebuje, problem w tym, że tego nie mogę kupić.

Gdybym chciał silnik i regulator to bym taki kupił. Ale bardzo Ciebie proszę znajdź mi coś takiego:

Silnik bezszczotkowy 200-250kv, regulator z sensorem do 6S!!!

Także proszę daruj sobie traktowanie mnie jako idioty. Zadałem proste pytanie i jak na razie nikt nie potrafił na nie odpowiedzieć poprawnie.

Link do komentarza
Share on other sites

Uff, no to po ciężkiej walce mamy pierwszą sensowną liczbę: 200-250kv. Bo wiesz, nikt nie chciałby tu się znów się wygłupić i zaproponować coś, co od razu wywalisz przez okno. A ja, robiąc projekty i pracując w zawodzie w sumie pogrążałem się już tyle razy, że jeszcze jeden więcej nie robi mi różnicy, nie mam kompleksów w temacie popełniania błędów i nierozumienia ludzi 🙂

Acha, w pierwszej minucie znalazłem silnik czujnikowy 94kv, więc pewnie za wolny:

http://www.ebay.com/itm/Brushless-motor-36v-800w-Electric-D-shaft-HALL-SENSORS-bike-ebike-scooter-/301945757814?hash=item464d5ea076:g:cfwAAOSwY3RXJplz&vxp=mtr

ale gdybyś podał więcej parametrów (np. oczekiwaną moc i zastosowanie) to mielibyśmy szansę przeszukać rozdział ebay'a z napędami do e-skuterów czy e-rowerów za Ciebie. Na razie na hasło "ebike brushless motor" dostałem ponad 100 odpowiedzi i nie wszystkie miałem czas przeczytać.

A jak już się kompromitować, to na całość: w dziale napędów przemysłowych masz combo robiące 4000rpm przy 24V więc to jakieś 165kv, ale nie wiem czy moc odpowiednia:

http://www.ebay.com/itm/42BLF03-Brushless-DC-motor-4000RPM-24V-78W-driver-BLDC-8015A-Medical-Devices-/252228651387?hash=item3ab9ffc97b:g:eMYAAOSwZ1lWgMNA

Mogę nawet oszczędzić Ci pisania: "daruj sobie te wygłupy i zabawki dla dzieci, mnie interesuje wyłącznie coś w okolicach 1kW". Acha, no to mamy z głowy...

Projektowanie inżynierskie polega też trochę na tym, że z istniejących na rynku klocków robisz jakaś większą całość. Budując model zdalnie sterowanego samochodziku (tak wyglądało z Twoich szczątkowych informacji) bierzesz z półki gotowe regulatory i gotowe silniki. Raczej nikt nie buduje tego od zera a bardziej dopasowuje konstrukcję, mechanikę, przekładnie, łożyskowanie, sprzęgła itp rzeczy do dostępnych podzespołów. Dlatego wychodziło, że regulator samochodowy i silnik 3f do niego będzie w sam raz do Twoich (zgadywanych) potrzeb. Okazało się że nie, bo nie przewidziałeś - jak rozumiem - przekładni i jesteś zmuszony szukać silnika o nietypowo niskim kv. Cóż, mogę tylko współczuć, bo błędy (również w założeniach) na wczesnych etapach projektu są najkosztowniejsze. Mam nadzieję, że szybko dotrze do Ciebie iż nadpobudliwość w kontaktach z ludźmi nie jest dobrym pomysłem a spokojne wytłumaczenie problemu jest dużo bardziej konstruktywne niż wydzieranie się, choćby tylko tekstowe.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie pytam o silnik ani cudowne rady. Zachowaj je dla siebie. Liczby nie mają tutaj większego znaczenia, bo nie przedstawiają żadnego dla Was problemu.

Problem jest tylko jeden. Sterownik z większą rozdzielczością. Nic więcej.

Także zakończmy ten temat bo to nie ma większego sensu.

Link do komentarza
Share on other sites

takietam, do silnika szczotkowego, tak?

No to ja bym w takim razie zbudował własny na Arduino i mostku H/MOSFETach w zależności od mocy.

Wtedy masz rozdzielczość ile potrzebujesz.

Link do komentarza
Share on other sites

takietam, do silnika szczotkowego, tak?

Dokładnie tak. Widziałem kilka projektów na tym forum, ale bezskutecznie próbuję się skontaktować z ich twórcami.

Sam nie jestem elektronikiem, nie dobiorę mofetów nie wysteruję ich. Nie wiem jak zabezpieczyć przed przepięciami które pewnie się pojawiają na szczotkowym. Nie wiem jak zmajstrować elektroniczny hamulec.

Najlepiej gdyby był sterowany po i2c lub serialu. Wszystkie gotowe rozwiązania nie pasują albo napięciowo albo prądowo.

Link do komentarza
Share on other sites

Ależ przecież to liczby w tym przypadku są najważniejsze. Sterowników do silników DC są setki rodzajów, więc co? Mamy wypisywać tu wszystkie napotkane w sklepach? Chyba nie, prawda? Więc musisz określić:

- napięcie pracy - już wiemy, że poniżej 24VDC nie schodzimy,
- moc lub prąd wyjściowy - to ani razu nie padło choć można domyślić się (szkoda że w ten sposób) z poprzednio przez Ciebie używanego, że 50A jest OK,
- sposób sterowania - rozumiem, że impulsy z odbiornika RC,
- tryb pracy - rewers czyli dwukierunkowość chyba(?) konieczna,
- programowanie/nastawianie pewnych parametrów (siła hamulca, dynamika startu) - tu nie wiem.

Nie mówiąc o wymiarach, wodoodporności (są takie do łódek) i wbudowanych zabezpieczeniach to chyba podstawowe parametry definiujące sterownik silnika DC. Moim zdaniem do tego opisu dobrze pasują regulatory modelarskie, a w szczególności te klasy HV (wysokonapięciowe). Ponieważ jednak wybór gotowych regulatorów do silników szczotkowych jest nieduży i wciąż malejący (nie tylko modelarskich ale wszystkich, również przemysłowych) to zaczęliśmy drążyć temat 3F - nie pamiętasz? Tu wybór jest większy więc i kupić byłoby coś łatwiej.

A przy okazji: silnik DC także musi się kręcić z sensowną prędkością żeby uzyskać z niego znamionową moc. To są zwykle silniki wysokoobrotowe więc może napisz jaką prędkość rpm przewidujesz przy tych 24V, bo tu także może leżeć poważny błąd w założeniach (np brak przekładni lub np. tylko 1:2). Może się okazać, że nie uzyskasz "prawidłowej" - jak to nazwałeś - odpowiedzi, bo poszukiwanych podzespołów nie produkuje się z prostej przyczyny: są nieoptymalne. Czy mógłbyś w kilku zdaniach opisać co to będzie? Być może zmieniając tylko jedną liczbę (np. tylko napięcie kosztem zwiększonego prądu) okazałoby się, że rozwiązań jest dużo. Co spowodowało, że przyjąłeś takie a nie inne założenia?

Link do komentarza
Share on other sites

Znów Cię zmartwię: mogę robić co mi się podoba w granicach regulaminu Forum a zdaje się, że wciąż ich nie przekraczam. Możesz za to udawać, że moich pytań nie widzisz. Mam cichą nadzieję że znasz na nie odpowiedzi, tylko z jakiegoś pokrętnego powodu nie chcesz ich udzielać traktując to miejsce jak skrzynkę z gotowymi odpowiedziami na zadane pytania bez żadnego zaangażowania z Twojej strony.

Link do komentarza
Share on other sites

takietam, no skoro wszystkie gotowe rozwiązania nie pasują to musiałbyś zrobić coś własnego albo zapłacić komuś za jej wykonanie.

Z drugiej strony zachowujesz się jakbyś to ty nam robił łaskę więc ja też już się nie będę udzielał.

Jeśli chcesz żeby ktokolwiek ci pomógł odpowiedz na pytania Marka, są dobre.

Link do komentarza
Share on other sites

takietam, no skoro wszystkie gotowe rozwiązania nie pasują to musiałbyś zrobić coś własnego albo zapłacić komuś za jej wykonanie.

Temat tego wątku zawiera wszystkie informacje.

Natomiast pan marek lubi marnować swój czas pisząc posty nie związane z tematem.

Czy pytałem o silnik? Lub regulator do bezszkotkowca? Po co mi wysyła linki do produktów które nie są związane z tematem.

Ktoś tutaj poruszał kwestię pidów. To również nie jest związane z tematem. Bo co mi po pidach skoro regulator działa "kwadratowo".

Nie oczekuję gotowca na tacy. Ale jeżeli ktokolwiek chciałby pomóc to zapraszam do kontaktu. Robota płatna.

No ale widać pomyliłem fora.

Link do komentarza
Share on other sites

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj się »

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się »
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.