Ta strona używa ciasteczek (plików cookies), dzięki którym może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem i akceptuję

MAKERbuino – zbuduj własną konsolę do gier!

Wiadomości 09.04.2017 Piotr Adamczyk

Czy gry video uczą? To pytanie z pewnością zadają sobie rodzicie, których dzieci przesiadują godzinami przed ekranem monitora.

Na Kickstarterze trwa kampania MAKERbuino, czyli konsoli do gier retro. Projekt ma charakter edukacyjny, więc całość bazuje na Arduino UNO.

MAKERbuino jest konsolą do 8-bitowych gier retro, którą każdy może złożyć samodzielnie. Sercem konsoli jest ATmega328, dzięki czemu układ jest kompatybilny z Arduino UNO.

Dla tych, którzy woleliby od razu w coś zagrać dostępne jest repozytorium, z którego wystarczy ściągnąć grę (w postaci pliku .HEX) i zapisać ją na dołączonej karcie SD.

Konsola z założenia jest w pełni otwarta. Każdy może zmienić program – napisać własny firmware, stworzyć nową grę lub coś zupełnie innego. Dla wprawnych programistów gier dostępne są wersje open-source kultowych produkcji wraz z zestawem narzędzi ułatwiających pisanie własnych gier.

Płytka posiada podstawowy interfejs konsoli: D-pad, przyciski A, B, C. Możliwe jest też odtwarzanie prostej muzyki oraz sterowanie podświetleniem. Płyta posiada wyprowadzoną magistralę I2C, która służy do łączenia wielu urządzeń w trybie rozgrywki multiplayer.

Teoretyczne możliwe jest połączenie aż 128 urządzeń!

Do tej pory zebrano 38 000$ (z wymaganych 10 000$). Do końca kampanii pozostało 9 dni, więcej informacji znaleźć można na Kickstarterze. Zastosowania projektu są naprawdę szerokie. Można z niego zrobić nie tylko konsolę do gier, ale także np.: wygodny kontroler do zdalnego sterowania pojazdu RC. A do czego Wy byście wykorzystali MAKERbuino?

Powiadomienia o nowych, darmowych artykułach!

Komentarze

BlackJack

19:45, 09.04.2017

#1

Sam kiedyś chciałem coś takiego zbudować. Ale jak już dałbym tam XMEGĘ i kolorowy wyświetlacz choćby z Nokii 3510. Jak dla mnie MCU takiej konsolki powinien mieć DMA, to z sprzętowych ficzerów minimum jak dla mnie, aby sensownie pisać gry i przynajmniej 8KB RAM, jeszcze lepiej 32KB zewnętrznego. Jeżeli ATMega to 162, bo obsługuje zewnętrzny RAM w obudowie SMD wcale dużo miejsca nie zajmie mimo że ma 44PINy do tego SRAM Szajsunga i lata to jak rakieta. Wada 16KB FLASH :(, ale dobremu programiście wystarczy :).

deshipu

21:18, 09.04.2017

#2

Wiesz, nie czarujmy się, nikt raczej nie będzie na to gier pisał poza autorami, czy to będzie xmega czy cokolwiek innego. Nawet to co w tej chwili mają, to są przeróbki istniejących gier.

Zobacz powyższe komentarze na forum

FORBOT Damian Szymański © 2006 - 2017 Zakaz kopiowania treści oraz grafik bez zgody autora. vPRsLH.