Gra zręcznościowa DIY sterowana żyroskopem

Gra zręcznościowa DIY sterowana żyroskopem

Oto ciekawy projekt DIY, który zmienia Arduino w prostą grę zręcznościową. Aby w nią zagrać, nie jest potrzebny żaden zewnętrzny kontroler.

Przebieg gry zależy od tego, co wykryje żyroskop oraz czujnik gestów. Rolę wyświetlacza dla tej oryginalnej konsoli pełni matryca LED.

Autor projektu Ramon Heras podzielił się swoim pomysłem na prostą grę zręcznościową, którą nazwał minesRuner. Gra wykorzystuje żyroskop, który odczytuje położenie całej konsoli i zamienia je na ruch kropki znajdującej się na wyświetlaczu. „Konsola” oferuje też sterowanie za pomocą gestów dłoni.

Do zbudowania swojego DIY autor użył Arduino Nano 33 Sense, wyświetlacza złożonego z diod RGB oraz garści podstawowych elementów. Wykorzystanie tak małej liczby komponentów było możliwe dzięki temu, że najważniejsze dla tego projektu sensory (żyroskop i czujnik gestów) są już wbudowane w tę wersję Arduino Nano. Dodatkowe komponenty zostały umieszczone na prostej PCB, a cała konsola została zamocowana na obudowie wydrukowanej w 3D.

Rozgrywka polega na dotarciu do zielonego punktu niebieskim punktem, którym sterujemy, omijając przy tym czerwone pola będące przeszkodami. Aby przejść do następnego poziomu, należy nie tylko dotrzeć do zielonego punktu, ale również zrobić to w określonym czasie. Czas do końca rozgrywki jest prezentowany w formie żółtego paska znajdującego się na górze wyświetlacza.

Gracz ma też możliwość wyboru rodzaju sterowania – za pomocą żyroskopu i przechylania „konsoli” albo za pomocą czujnika gestów i przeciągania dłoni nad płytką PCB w jedną spośród czterech stron. Działanie tego DIY świetnie prezentuje film demonstracyjny przygotowany przez autora:

Ten projekt to tylko jedno z przykładowych zastosowań biblioteki Pixel-and-Play, której autorem jest Ramon. Osoby zainteresowane tym przykładem i pozostałymi możliwościami biblioteki mogą dowiedzieć się więcej z wpisu konstruktora oraz jego konta na GitHubie. We wpisie znajduje się link do programu, modeli STL konstrukcji oraz schematu umożliwiającego odtworzenie PCB. Macie już jakiś pomysł na wykorzystanie tej biblioteki w swoich projektach?

Konsola do gier tekstowych DIY z drukarką termiczną
Konsola do gier tekstowych DIY z drukarką termiczną

Gry tekstowe kojarzone są z okresem, w którym komputery dopiero stawały się popularne. Dzięki opisywanemu projektowi mogą one teraz... Czytaj dalej »

Źródło: [1]

arduino, diy, gra, inspiracja, projekt

Trwa ładowanie komentarzy...