rbng Napisano Styczeń 18, 2017 Udostępnij Napisano Styczeń 18, 2017 Cześć Robię pewien projekt, jednak jestem amatorem i chciałbym prosić o pomoc. Mam dwa arduino uno. Na jednym z nich odbieram sygnał gps z odbiornika gps, oraz chciałbym odbierać dane przesyłane z drugiego arduino. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to napisać, aby działało poprawnie? Wrzucę kawałek kodu. #include <SoftwareSerial.h> SoftwareSerial ss(3, 4); void setup() { Serial.begin(115200); ss.begin(4800); } void loop() { while (ss.available()) { char c = ss.read(); Serial.write(c); } } Podłączam odbiornik gps na piny 3,4 i odbieram dane. I teraz gdybym chciał do tego odbierać dane z drugiego arduino, to wystarczy, że dopiszę coś takiego: #include <SoftwareSerial.h> SoftwareSerial ss(3, 4); [color=brown]SoftwareSerial dane(5);[/color] void setup() { Serial.begin(115200); ss.begin(4800); [color=brown]dane.begin(xxx)[/color] } void loop() { while (ss.available()) { char c = ss.read(); Serial.write(c); } [color=brown]while (dane.available()) { char d = dane.read(); Serial.write(d); } }[/color] ? (Na brązowo to co dodałem) Jednak nie na brązowo bo w codzie nie działają bbcodes 😃 jednak może zostawię to tak jak jest, żeby było wiadomo co dodałem. Dodatkowo te dane, które chcę odbierać z drugiego arduino będą miały postać zmiennej tekstowej, gdzie zawarte są trzy liczby zmiennoprzecinkowe. Na przykład 10.00,15.00,100.00 I teraz to trafia do zmiennej tekstowej d. Chciałbym to rozdzielić na te trzy liczby 10.00 15.00 100.00 i zapisać je do zmiennych liczbowych. Tutaj nie mam pojęcia jak to zrobić. Ktoś mógłby mi podpowiedzieć? Edit: Przeczytałem coś o funkcji sscanf Czy coś takiego byłoby poprawne: sscanf(dane,%f,%f,%f,pierwszaliczba,drugaliczba,trzecialiczba); Gdzie te zmienne pierwszaliczba, drugaliczba, trzecialiczba są zdefiniowane jako float? Dodatkowo jak powinien wyglądać kod na drugie arduino, gdzie wysyłałbym te dane? Wystarczy coś takiego: #include <SoftwareSerial.h> SoftwareSerial dane(5); void