Skocz do zawartości

Zrozumienie warstw Eagle


Kabuuz

Pomocna odpowiedź

Cześć 😄

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o Eagle  a chciałem zaprojektować płytkę tylko pojawił się pewien problem, mianowicie: czy robić lustro elementów i co z smd jeśli chodzi o warstwy?

Już mówię o co dokładnie mi chodzi. Mam laminat i chce rozważyć 4 opcję:

  • ścieżki pod spodem i elementy THT
  • ścieżki pod spodem i elementy SMD
  • ścieżki na górze i elementy THT
  • ścieżki na górze i elementy SMD

Kiedy muszę robić lustrzane odbicie elementów a kiedy nie i wtedy ewentualnie odbicie całego wydruku?

Edytowano przez Treker
Poprawiłem formatowanie.
Link do komentarza
Share on other sites

@Kabuuz, witam na forum 😉 Widzę, że to Twoje pierwsze kroki na Forbocie, oto najważniejsze informacje na start:

  • Chcesz przywitać się z innymi członkami naszej społeczności? Skorzystaj z tematu powitania użytkowników.
  • Opis najciekawszych funkcji, które ułatwiają korzystanie z forum znajdziesz w temacie instrukcja korzystania z forum - co warto wiedzieć?
  • Poszczególne posty możesz oceniać (pozytywnie i negatywnie) za pomocą reakcji - ikona serca w prawym dolnym rogu każdej wiadomości.
20 godzin temu, Kabuuz napisał:

Już mówię o co dokładnie mi chodzi. Mam laminat i chce rozważyć 4 opcję:

-ścieżki pod spodem i elementy THT

-ścieżki pod spodem i elementy SMD

-ścieżki na górze i elementy THT

-ścieżki na górze i elementy SMD

Jeśli płytka jest jednowarstwowa to najprościej byłoby ścieżki prowadzić na warstwie bottom (niebieska w EAGLE). Wtedy elementy THT będą wkładane od drugiej strony płytki i będziesz mógł je normalnie przylutować do ścieżek na niebieskiej warstwie. Przy takiej konfiguracji elementy SMD będą musiały być przeniesione na warstwę bottom i to jest najczęściej stosowany układ przy płytkach jednowarstwowych. Wszelkie ewentualne odbicia całej płytki robi się podczas eksportu do wydruku (np. na potrzeby termotransferu).