Skocz do zawartości

Pierwszy robot

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam Was chciał bym zacząć zabawę z robotyką mam już podst. ponieważ jestem uczniem technikum wiec potrafię dużo Ale nie za dużo . Chciał bym zacząć swój pierwszy projekt od czego fajnego ale nie np. swiatłoluba ponieważ sądzę ze jest on dla mnie zbyt prosty chodzi o zbudowanie układu i samą konstrukcje . Czytałem forum i napotkałem robota który jeźdź po wyznaczonej trasie ( namalowanej czarnej lini na białym tle ), lecz zapomniałem jak sie nazywa . Głównie chciał bym się dowiedzieć czy taki projekt jest Kosztowny ? jak i poznac układ . Z góry dziekuje za pomoc

Komentarz dodany przez: Sabre

Popraw proszę błędy

Taki robot to linefollower, a koszt zależy od tego jaki zrobisz dla niego napęd i zasilanie, bo to są 2 najkosztowniejsze części składowe lfr'a. Na diodzie jest bardzo dużo tego typu robotów, pozatym linia może być dowolnego koloru, byleby kontrastowała z podłożem.

aha rozumiem myślałem o napędzie z cd-romu ale nie wiem czy bedą dobre , a zasilanie myślę o zastosowaniu akumulatorków

Płytke oraz schemat elektryczny musisz zaprojektować sam, oczywiście są gotowe schematy ale lepiej pooglądaj artykuły o czujnikach na tym forum i zrób sam schemat.

Głównie jak chcesz to najlepiej jest zrobić sobie czujnik linii na układziku lm324 na wyjścia podłączyć diody i będziesz mógł sobie zobaczyć co sie dzieje ze stanami czujników w danym momencie trasy 😋

z góry dziękuje za lekturę myślę że zabawę zacznę w weekend , mam jeszcze jedna pytanie skąd najlepiej zamawiać elementy ?

znam te strony zamawiałem z tamtą kiedyś części do układu shotkiego , niestety przesyłka jest dość kosztowna . Mój lokalny sklep elektroniczny bardzo się ceni a artykuły posiada właśnie z tme , dzisiaj znalazłem silniczki więc coś już mam

Bądź aktywny - zaloguj się lub utwórz konto!

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto w ~20 sekund!

Zarejestruj nowe konto, to proste!