Dotli Napisano Październik 26, 2009 Udostępnij Napisano Październik 26, 2009 Witam Was chciał bym zacząć zabawę z robotyką mam już podst. ponieważ jestem uczniem technikum wiec potrafię dużo Ale nie za dużo . Chciał bym zacząć swój pierwszy projekt od czego fajnego ale nie np. swiatłoluba ponieważ sądzę ze jest on dla mnie zbyt prosty chodzi o zbudowanie układu i samą konstrukcje . Czytałem forum i napotkałem robota który jeźdź po wyznaczonej trasie ( namalowanej czarnej lini na białym tle ), lecz zapomniałem jak sie nazywa . Głównie chciał bym się dowiedzieć czy taki projekt jest Kosztowny ? jak i poznac układ . Z góry dziekuje za pomoc __________ Komentarz dodany przez: Sabre Popraw proszę błędy
Kocisko Październik 26, 2009 Udostępnij Październik 26, 2009 O laboga! Wystarczy poczytać jeden z wielu tematów i rozwiązań https://www.forbot.pl/forum/tags/linefollower To forum wręcz przelewa się Linefollowerami..
Sabre Październik 26, 2009 Udostępnij Październik 26, 2009 Taki robot to linefollower, a koszt zależy od tego jaki zrobisz dla niego napęd i zasilanie, bo to są 2 najkosztowniejsze części składowe lfr'a. Na diodzie jest bardzo dużo tego typu robotów, pozatym linia może być dowolnego koloru, byleby kontrastowała z podłożem.
Dotli Październik 26, 2009 Autor tematu Udostępnij Październik 26, 2009 aha rozumiem myślałem o napędzie z cd-romu ale nie wiem czy bedą dobre , a zasilanie myślę o zastosowaniu akumulatorków
Deimos Październik 26, 2009 Udostępnij Październik 26, 2009 Ja bym proponował jakieś silniki z gotową przekładnia na www.mobot.pl poszukaj lub na tme
Dotli Październik 26, 2009 Autor tematu Udostępnij Październik 26, 2009 ok postaram sie poprzeglądać a ma ktoś schemat płytki ?
Deimos Październik 26, 2009 Udostępnij Październik 26, 2009 Płytke oraz schemat elektryczny musisz zaprojektować sam, oczywiście są gotowe schematy ale lepiej pooglądaj artykuły o czujnikach na tym forum i zrób sam schemat.