Skocz do zawartości

Podziel się pomysłem na artykuł! Dyskusje o pomysłach


Anonim

Pomocna odpowiedź

Poniższe posty zostały wydzielone z poniższego tematu:

--------------------------------------------

Dnia 11.12.2019 o 21:13, Zealota napisał:

Proponuję zatem interfejs OSD do kamery RPI na podstawie źródeł raspistill i raspivid w języku C++ 🙂

Nasi koledzy z Rosji juz ten temat przerobili. tak samo jak kwestie firmwareowe dla wiekszosci chinskich wynalazkow. Niemniej, Twoj pomysl ciekawy jest, ciekawy. pojawia sie tylko jeden wrog.....czas potrzebny na realizacje. 

Dnia 11.12.2019 o 21:13, Zealota napisał:

Proponuję zatem interfejs OSD do kamery RPI na podstawie źródeł raspistill i raspivid w języku C++ 🙂

moze zle zrozumialem, ale nie chodzi Tobie o kwestie onvif, tylko typowo podlaczanego pod malinke modulu kamery, tak?

Link do komentarza
Share on other sites

Przed chwilą, Zealota napisał:

No to może jakiś odnośnik, no chyba, że to sprawa tajna 🙂

zebym tylko pamietal, to chetnie bym go podal. niestety nie dodalem do zakladek. Ale sprawa sie rozwijala na habr.com tyle pamietam, bo czesto tam  zerkam, niestety, przepraszam, konkretny link nie jest w moim posiadaniu. Jesli znajdziesz, podziel sie. 

Link do komentarza
Share on other sites

 

10 minut temu, macizet napisał:

Może jakiś krótki kurs G-Code?

Po co? Będziesz z palca swojego Endera programował? Wystarczy https://reprap.org/wiki/G-code albo http://marlinfw.org/meta/gcode/

A jak będziesz chciał swojego slicera napisać to pewnie już gcody będziesz znać na pamięć 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Ok, powiedziałem krótki, bo na przykład drukarka podaje filament w czasie nagrzewania extrudera, a gdyby tak zrobić żeby go po każdym wydruku wycofała a przed każdym podała dopiero jak dysza będzie nagrzana? Ale ok, zobaczę tego marlina co podałeś link.

Link do komentarza
Share on other sites

Raczej wątpię aby drukarka w czasie rozgrzewania podawała filament, najprawdopodobniej po prostu cieknie z dyszy a w czasie rozbiegu wszystko się ustabilizuje. W slicerze masz ustawienia kodów przed i po drukowaniu, znajdź po prostu w necie odpowiednie dla swojej drukarki albo zapytaj na reprapy.pl (tylko uważaj, bo tam nie ma PPF). Albo załóż wątek tutaj, bo ten nie jest dobrym miejscem na techniczne porady.

  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

15 godzin temu, macizet napisał:

Może jakiś krótki kurs G-Code?

Rozważałem kiedyś taki pomysł, ale ostatecznie uznałem, że to raczej temat na jakiś pojedynczy artykuł. Temat jednak leży i czeka. W sumie nie ma chyba zbyt dużego zainteresowania takim tematem, bo to jedna z pierwszych próśb o tego typu materiały. Większość osób ogranicza się do tego co wspomniał wyżej @ethanak, czyli do wklejani gotowca w odpowiednie miejsce slicera 😉

Link do komentarza
Share on other sites

@macizet

Dodajesz na "kod po druku" w slicerze którego używasz:

G1 E-50.0 F1200

I na "kod przed drukiem":

G1 E60.0 F1200

Najlepiej przed osiągnięciem temperatury przez głowicę.

E to długość w mm, F to prędkość w mm/min.

Edytowano przez Chumanista
  • Pomogłeś! 1
Link do komentarza
Share on other sites

21 minut temu, Chumanista napisał:

@macizet

Dodajesz na "kod po druku" w slicerze którego używasz:

G1 E-50.0 F1200

I na "kod przed drukiem":

G1 E60.0 F1200

Najlepiej przed osiągnięciem temperatury przez głowicę.

E to długość w mm, F to prędkość w mm/min.

Do takiej zabawy bez czekania, ąz "filament się stopi" i od razu druk elementu może nie dać super ładnej pierwszej warstwy (u mnie nie przykleja się od razu do stołu) - w curze da się zrobić tę "obwódkę" wokół elementu właśnie po to, żeby filament zdążył dobrze wypłynąć i przywrzeć do stołu.

 

A ja tak przypominając z kiedyś proponuję artykuł lub coś w podobie o środowisku processing w połączeniu z arduino 😉 Miałem kiedyś to skrobać.. właściwie dużo miałem skrobać w życiu ale jakoś czasu nie mam

Edytowano przez BananWszyscy
  • Lubię! 1
Link do komentarza
Share on other sites

takie drobne wprowadzenie do processing jest na forum tutaj. Podałem tam dwa przykłady a poniżej masz kolejny 

float theta = 0;

void setup() {
 size(500,500);
 background(0);
}

void draw() {
 stroke(0);
 // sun in center
 translate(width/2, height/2);
 fill(255,200,50);
 ellipse(0,0,20,20);
 
 // earth rotates around the sun
 
 pushMatrix();
 rotate(theta);
 translate(50,0);
 fill(50,200,255);
 ellipse(0,0,10,10);
 
 
 // moon 1 rotates around the earth
 
 pushMatrix();
 rotate(-theta*4);
 translate(15,0);
 fill(50,255,200);
 ellipse(0,0,6,6);
 popMatrix();
 
 // moon 2 rotates around the earth
 
 pushMatrix();
 rotate(theta*2);
 translate(25,0);
 fill(50,255,200);
 ellipse(0,0,6,6);
 popMatrix();
 popMatrix();
 
 theta+=0.01;

}

a tak to wygląda w praktyce. W rzeczywistości animacja jest o wiele płynniejsza (draw() domyślnie "rysuj" 60 razy na sekunde).

2019-12-16-22-41-23.thumb.gif.729698b59edff09a91fc89c2b764e216.gif

Processing jest o tyle ciekawy co do tworzenia efektów graficznych , że jak coś napiszesz nie tak jak powinno być to można dostać efekt inny od zamierzonego ale często bardzo ciekawy. Poniżej przykład

kwadrat myKwadrat1;
kwadrat myKwadrat2;
kwadrat myKwadrat3;
kwadrat myKwadrat4;
float theta;
void setup() {
 size(500,500);
 background(0);
 myKwadrat1 = new kwadrat(100,124,124);
 myKwadrat2 = new kwadrat(100,52,52);
 myKwadrat3 = new kwadrat(100,52,52);
 myKwadrat4 = new kwadrat(100,52,52);
}

void draw() {
  theta +=0.1;
  myKwadrat1.display();
  myKwadrat2.display();
  myKwadrat3.display();
  myKwadrat4.display();
}

class kwadrat {
  color c;
  int x;
  int y;
  //float theta;

 kwadrat (color tempC, int tempX, int tempY) { // float tempTheta) {
  c = tempC;
  x = tempX;
  y = tempY;
  //theta = tempTheta;
   
 }
 
 void display() {
   fill(c);
   translate(x,y);  // Translate to the center
   //translate(width/2,height/2);
   rotate(theta);   // Rotate by theta
   rect(0, 0, 52, 52);
   
 }
}

tak to wygląda w rzeczywistości

2019-12-16-23-03-31.thumb.gif.39c5dc03c33d643e23fe35876d37a716.gif

tutaj moje założenie co do tego jak to miało wyglądać możesz zobaczyć w wiadomości, którą podlinkowałem na początku tematu.

  • Lubię! 2
Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.