Skocz do zawartości

moj pierwszy robot - prosze o rade.

michal87

Pomocna odpowiedź

Witam, jestem tutaj nowy. Tzn czytam forum od ponad roku jednak dopiero dzisiaj postanowilem cos napisac.

Jestem studentem informatyki i za dokladnie rok musze oddac prace inzynierska.

Od malego chcialem zrobic robota i wlasnie teraz nadarzyla sie super do tego sytuacja.

Mam pewne watpliwosci co do mojego pomyslu wiec chcialbym zapytac Was, doswiadczonych konstruktorow czy aby dam sobie rade z tym wszystkim?

Mam slabosc do hexapodow i taki oto model chcialbym wykonac:

IMG_4a7c8520173806484.jpg

Zdalem sobie jednak sprawe z klopotliwego zsynchronizowania wszystkich konczyn i zmienilem plan na taki:

IMG_4a7c84ff594fb8535.jpg

Mysle ze z mechanikom sobie poradze, z elektroniki chce wykorzystac gotowe moduly a w razie problemow moge liczyc na pomoc dwoch dobrych elektronikow. jesli chodzi o programowanie to majac jakis skromny artykuł lub tutorial nie powinno byc problemu poniewaz jestem informatykiem - programista.

Chcialbym aby robot byl sterowany bezprzewodowo z klawiatury netbooka, opcjonalnie przesylal rowniez bezprzewodowo obraz z kamery i potrafil omiac przeszkody (przypominam -> opcjonalnie bo nie wiem czy zdaze sie z tym uporac, najwazniejsze zeby chodzil)

co do elektroniki chcialbym wykorzystac taki oto moduł (lub model wyzej):

http://www.allegro.pl/item926681265_arduino_anduino_i_ty_zostan_elektronikiem.html

i teraz pare pytan : czy ten gotowy modul ma takie mozliwosci aby go uzyc do tego projektu? jak sie laczyc bezprzewodowo z robotem? Myslalem o gotowym module z MBOTA (jakkolwiek sie to pisalo)

Ma ktos w takim czyms doswiadczenie i mogl doradzic? Nie oczekuje postow z trescia: "zabierasz sie z motyka na slonce" bo jestem swiadomy jak sobie wysoko klade poprzeczke 🙂

dziekuje za kazda pomoc pozdrawiam

Witaj.

Postudiuj sobie poniższy link https://www.forbot.pl/forum/topics7/kroczace-hexapod-maniek-vt2397.htm - zapewne Cię zainteresuje 😉