Skocz do zawartości

SEP czy Technik Elektronik

StursCream

Pomocna odpowiedź

Cześć!

Bardzo lubię elektronikę i chcę na przyszłość zrobić sobie jakieś uprawnienia do wykonywania zawodu z tym związanego.

Studiuję już co prawda(wydział elektryczny), ale myślę o zmianieno a poza tym wolę mieć jakieś "plecy" na wszelki wypadek, jakiś "fach w ręku".

Stąd moje pytanie, czy ktoś był może na którymś ze szkoleń?

To znaczy SEP lub policealny Technik Elektronik? Co jest lepszym wyborem na taką "opcję zapasową"?(praca w firmie przy projektowaniu układów, przy tramwajach, albo po prostu zwiększenie wiedzy o elektronice) 

(Aha i też mi się to przyda do pracy na żaglowcach, ale to już inny temat i tak trzeba też innych szkoleń 🙂 )

Bardzo dziękuję za odpowiedzi!!

@StursCream Dużo zależy w jakim kierunku planujesz iść czy bardziej w stronę elektroniki czy elektryki. 

Nie wiem czy szkolenie SEP oraz szkolę policealną o kierunku Technik elektronik można ze sobą zestawić na równi. Myślę ze po studiach lepiej mieć uprawnienia SEP niż wybierać się do szkoły policealnej (chociaż to wszystko zależy od twojego kierunki i twoich ambicji). Bo jeżeli piszesz że chciałbyś pracować przy tramwajach to uprawnienia SEP pewnie będą niemal niezbędne. Szkolenie SEP również ma różne poziomy, warto się z nimi zapoznać 🙂

@Paatryk93 Dziękuję za odpowiedź!!  😄

Wiem, że są uprawnienia co do instalacji do 1kV i później wyżej i jeszcze o tym poczytam. Ale ogólnie celuję w jakiś dodatkowy kurs żeby pogłębić zdolności bardziej w dziedzinie elektroniki. Studia na pewno skończę, ale właśnie przyda mi się coś "na wszelki wypadek" i coś co pomoże mi też w pracy typu naukowego(np projektowanie PCB/układów).

(technik byłby robiony równolegle ze studiami, ale nie wiem czy to się opłaca-takie zużycie czasu)

Więc sądzę, że SEP będzie lepsze?

Dziękuję za pomoc