Skocz do zawartości

Enkoder Pololu i odczyt impulsów.

Pomocna odpowiedź

Napisano

Witam całe grono 🙂

Jestem dość zielony w dziedzinie robotyki. Ale zawsze chciałem coś sobie "zbudować".

Ale jak zawsze teoria w głowie, jaki problem. Tu połączy się tym, napisze się tak i będzie wszystko działać... Niestety i tu zderzenie się z rzeczywistością, rozbija problem na 1000 kawałeczków 🙂

A więc tak. Zakupiłem sobie silniki z kołami. Żadne cudo, te zwykłe chińskie kontowe żółtki, Enkodery Pololu - te maleństwa zielone (niby 12 polowe). Sterownik silników Monster Motor Shield. Czujnik ultra dźwiękowy... I tak sobie dłubię i poznaję co się z czym je.

Ale właśnie mam trochę niejasności i wątpliwości związane z enkoderem i mam nadzieję że mi trochę rozjaśnicie w głowie i wyjaśnicie.

Encoder to ten: Enkoder . 

Napisałem procedurę odczytu impulsów:

volatile int encoder;
byte flag;

byte encoderA = 2;
byte encoderB = 10;

void ISR_cap(){
  Serial.print("*");
}

void setup() {
  Serial.begin(115200);
  pinMode(encoderA, INPUT);
  pinMode(encoderB, INPUT);
  attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(encoderA), ISR_cap, FALLING);
}

void loop() {
}

W wyniku tego. Po pełnym obrocie osi, dostaję tylko TRZY "*"...
Więc wychodziło by, że nie jest to 12 polowy enkoder, tylko 6 polowy (trzy na kanał)? A przynajmniej jak to tak rozumiem.

Teraz pytanie Jak wykorzystać drugi kanał? Wiem jak podpiąć kanał "B" do zwykłego cyfrowego wejścia i uzyskać wartości "+", "-". Wiem jak podpiąć wejście B do drugiego pinu przerwania i mieć dwie procedury - wtedy mam odczyt SZEŚCIU "*".  Za nic 12!

Tylko jest problem, jak wtedy użyć drugi enkoder na drugi silnik. Próbowałem podłączyć oba wyjścia A i B do jednego wejścia INT, poprzez diody schottky'ego, tworząc taką bramkę OR. Teoretycznie powinno to dać impuls i z tego i z tego enkodera. Niestety nic to nie dało.