Wojtelux Napisano Styczeń 11, 2022 Udostępnij Napisano Styczeń 11, 2022 (edytowany) Cześć. Od razu mówię, że jestem laikiem w świecie Arduino. Chciałem sobie zbudować prosty prędkościomierz oparty na kontaktronie. Gdzieś na forum znalazłem fajny program, wszystko było fajnie gdy niemiałem wyświetlacza, gdy kupiłem wyświetlacz i I2C podpiąłem go do pinów 2 i 3 oraz oczywiście 5v i GND, ponieważ mam arduino leonardo. NIestety ale ten program był tak napisany że kontaktron zwierał pin 2 do masy. Więc postanowiłem lekko zmodyfikować program aby zamiast pinu 2 był pin 4. I to przerosło moje umiejętności, ponieważ zmodyfikowałem program już parę razy, a program dalej nie działa. Czy bylibyście w stanie mi pomóc w zmianie z pinu 2 na pin 4. Oryginalny kod: float obwodkola = 2.0; // obwód koław metrach word obrot; byte state; float czas3 = 0; int czas1 = 0; int czas2 = 0; int zerowanie = 7000; // Odczyt obrotĂłw (RPM) int half_revolution_time = 0; //Utworzenie zmiennej przechowujÄcej int rpm = 0; //Utworzenie zmiennej RPM (obroty) unsigned long lastmillis = 0; //Utworzenie zmiennej long lastmilis void rpm_fan() { unsigned long static last_event = 0; if (millis() - last_event < 5) { //debouncing return; } half_revolution_time = (millis() - last_event); last_event = millis(); } void setup() { Serial.begin(9600); pinMode(2, INPUT_PULLUP); // Aktywowanie rezystora podciÄgajÄcego na pinie 2 attachInterrupt(digitalPinToInterrupt(2), rpm_fan, FALLING); // Przypisanie funkcji rpm_fan przerwania zewnÄtrznego // Przerwanie zostanie wykonane jeĹli stan zmieni siÄ z wysokiego na niski (Falling) } void loop() { if (millis() - lastmillis >= 1000) //Aktualizuj co sekunda, bÄdzie to rĂłwnoznaczne z odczytem czÄstotliwoĹci (Hz) { lastmillis = millis(); // Aktualizacja lastmillis noInterrupts(); // W trakcie kalkulacji wyłącz obsługę przerwań rpm = (60000 / half_revolution_time) ; interrupts() ; //Przywraca przerwania } float predkosc = (obwodkola / half_revolution_time) * 3600; float droga