Skocz do zawartości

[Mechanika] Jak wykonać gąsienice


Pomocna odpowiedź

Jak na moje oko b.dobrze wykonana robota 😉 czekam na efekt końcowy (na robocie , pojeżdzie) Piwo dla Ciebie za ilość spędzonego czasu i jakość elementów 😉

Link do komentarza
Share on other sites

Gąsienice może i dobre, ale biorąc pod uwagę, że większość osób nie dysponuje takim parkiem maszynowym jak ty, to całość jest warta więcej niż gotowe gąsienice. Wykonanie tego w jakimś zakładzie nie po znajomości to koszt pewnie kilkuset złotych jeśli nie ponad tysiąca. Wiem bo sam kiedyś obdzwaniałem zakłady i pytałem o koszty.

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Sabre myślę że masz rację co do ceny takich gąsienic zapomniałem napisać że wykonanie takich bedzie zapewno dużo droższe. Podjąłem się zrobienia takich gąsienic właśnie z tego powodu że po pierwsze mam wakacje i bardzo dużo czasu już prawie dwa tygodnie je robie codziennie ok 8 godzin a po drugie posiadam maszyny dzięki którym moge je wykonać.

Sob4n cały płaskownik który kupiłem po zwarzeniu ważył równe 7.5kg. Myślę ze odpad po sfrezowaniu bedzie wynosił ok 30% więc bedą ważyć koło 5kg. Po wykonaniu ich zważe je i napisze ile ważą. Pozatym myślę że ich waga nie będzie zbytnio przeszkadzać ponieważ cały czołg bedzie napędzany silnikiem z piły motorowej.

Link do komentarza
Share on other sites

Kolejna rzecz, która przyszła mi do głowy, wziąłeś pod uwagę wytrzymałość materiału, którego użyłeś? Mam dziwne wrażenie, że po wyfrezowaniu tego rowka wzdłuż każdej płytki, bardzo ją osłabiłeś. Domyślam się, że skoro czołg będzie napędzany silnikiem spalinowym, nie będzie lekki. Możliwe, że te płytki po przepracowaniu kilku godzin zaczną ci się zrywać w miejscu tego frezowania. Na zdjęciach nie widać jakim frezem było to robione, czy krawędzie są ostre czy zaokrąglone.

Link do komentarza
Share on other sites

Rowek wyfrezowałem frezem tarczowym o szerokości 5mm. Rowek ma głębokość 1mm. Krewędzie rowka są ostre, a krawędzie płytek w miejscach gdzie będą łączone będą zaokrąglone właśnie idę to robić.

Link do komentarza
Share on other sites

Sabre, krawędzie są pod kątem prostym, w dodatku ten rowek znajduje się dokładnie nad wybrzuszeniem wchodzącym do koła, więc jakoś straszenie źle z osłabieniem nie będzie 🙂andrzej31-91, w jaki sposób chcesz rozdzielić napęd na dwie niezależne gąsienice? I możesz mieć problem z wykorzystaniem silnika od piły - ma bardzo wysokie obroty, myślę, że lepiej nadałby się tutaj standardowy, jak najmniejszy silniczek kosiarkowy.

Link do komentarza
Share on other sites

andrzej31-91, świetna robota, ja akurat mam dostęp do frezarki więc może mi się to w przyszłości przydać. Są to w zasadzie proste operacje, ale ilość tych operacji stwarza problem. Nierdzewka - dobry wybór, jej kruchość nie powinna ci w niczym przeszkadzać, pamiętaj tylko żeby dokładnie oczyścić kostki ze wszystkich opiłków, bo możesz się kiedyś zdziwić jak zobaczysz rdzawe zacieki 😉

poniewarz

Masz tak 2 razy w tekście, popraw.

Link do komentarza
Share on other sites

BoBBy Będę chciał zwolnić obroty z piły za pomocą przekładni zębatych zwolnie je do około 200-300 obrotów potem za pomocą paska zębatego przeniosę napęd na jeden wałek 12 mm na którym bedzie zebatka równolegle do tego wałka bedzie drugi taki sam również z zębatką i w tem sposób otrzymam obroty wałków jeden w przód drugi w tył. wałki te będą na całej szerokości pojazdu i będą napędzały koła 4 elektrosprzęgieł po 2 na każdą strone po jednym do każdego wałka na jednej stronie.

tu jest zdjęcie elektrosprzęgła te duże srebrne koło zostanie zastąpione kołem żebatym to ono będzie napędzane z wałka te małe koło zębate albo zostawię albo dam koło łańcuchowe ono będzie napędzać gącienice, lewy elektromagnes służu do tego aby napęd był przekazywany z dużego koła na małe, a prawy elektromagnes to hamulec hamuje wałek na którym jest małe kółko będe go wykożystywał gdy czołg będzie stał na pochyłości aby się nie stoczył.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.