Skocz do zawartości

Produkcja i sprzedaż elektroniki na bazie gotowego modułu

Michalpuma

Pomocna odpowiedź

cześć,

mam pytanie. Udało mi się zbudować urządzenie 3,7V do użytku osobistego. Do tego celu wykorzystuję gotowy moduł już dostępny w sprzedaży czyli spełnia jakieś już wymogi. Zaznaczam, że jestem zielony w tematach prawnych. Mój produkt składa się z 3 elementów. Jeden - sprowadzany z Ali, drugi (wykorzystany przy użyciu 3 elementu do wykonania finalnego urządzenia) i ten 3 - mojej produkcji. I teraz mam pytanie. Co muszę zrobić, żeby sprzedawać taki zestaw legalnie jako firma, skoro jest to po części homemade. Czy muszę wyrobić jakiś certyfikat na takie urządzenie czy coś tego typu? Albo gdzie szukać porad prawnych w zakresie małej produkcji - na początku nie przewiduję wiecej niż 50-100 szt rocznie.

@Michalpuma witam na forum 🙂 To temat skomplikowany, ile osób, tyle opinii. Zerknij chociażby na ten artykuł, który wywołał wiele kontrowersji: https://forbot.pl/blog/skonstruowalem-sobie-budzik-z-wifi-a-co-z-ce-id41631

2 godziny temu, Michalpuma napisał:

Czy muszę wyrobić jakiś certyfikat na takie urządzenie czy coś tego typu?

Dużo zależy od tego, co dokładnie znajduje się w środku i jakie funkcje pełni to urządzenie. Najczęściej potrzebna jest deklaracja producenta, że produkt jest zgodny z normami. W teorii można wystawić taki dokument samodzielnie, ale bez wykonania badań dużo ryzykujesz. Ktoś może kiedyś przebadać Twoje urządzenie, jeśli nie będzie spełniało norm to będziesz miał duże problemy.

Konkretniej w wersji minimalnej musisz spełniać trzy (lub dwie) dyrektywy/normy:

• LVD
  • EMI/EMC
  • RoHS