Skocz do zawartości

Schemat Line followera


Patryk614

Pomocna odpowiedź

Dzięki, to zostawiam. 🙂 O wszystko juz zapytałem, schemat poprawny i PCB też. Więc pora zabrać się do pracy. 😃 Temat można zamknąć i dziękuję wszystkim za pomoc. 😃

[ Dodano: 24-01-2011, 23:10 ]

Ile kond C13 powinien mieć i czy wogóle jest potrzebny? 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.
Zarejestruj się lub zaloguj, aby ukryć tę reklamę.

jlcpcb.jpg

jlcpcb.jpg

Produkcja i montaż PCB - wybierz sprawdzone PCBWay!
   • Darmowe płytki dla studentów i projektów non-profit
   • Tylko 5$ za 10 prototypów PCB w 24 godziny
   • Usługa projektowania PCB na zlecenie
   • Montaż PCB od 30$ + bezpłatna dostawa i szablony
   • Darmowe narzędzie do podglądu plików Gerber
Zobacz również » Film z fabryki PCBWay

Cześć, mam do sprawdzenia bardzo podobny schemat, więc pomyślałem, że nie będę zakładał nowego tematu.

Słowem wstępu to mój pierwszy schemat i pierwsze dotknięcie Eagla, więc mam kilka wątpliwości.

Za kontroler ma mi służyć ATMega8, mostek H to L293D sterujący dwoma silniczkami Micro Motors (HL149.06.10 220rpm (z obciążeniem), 40mNm, 6V, 210mA), czujniki to TCRT5000, komparator 2xLM324. Jeszcze nie wiem z czego będzie zasilane, możecie polecić coś taniego?

1. Mam inaczej podłączone avcc i aref niż autor tematu, czy tak też będzie działało (nie będę korzystał z ADC)?

2. Do L293D nie potrzeba tych diód (z tego co się doczytałem są wbudowane)?

3. W płytce czujników: czy rezystory przy diodach 600Ohm będzie w porządku i jakie rezystory przy fototranzystorze?

4. Czy to wszystko ma jakąkolwiek szanse działać ;-p ?

Link do komentarza
Share on other sites

1. Masz źle podłączone Aref. Powinno być tak IMG_4c20b69d6399e1520.png Ja w moim lf'ie nie używam adc ani komparatorów. Wszystkie sygnały z czujników mam prosto podpięte do procesora.

2. Nie potrzebujesz

3. 600 to za dużo ale dobre będzie 220

4. Wszystko zależy od płytki

Zmienił bym gniazdo do programowania bo to jest dziwnie obrócone i możesz pomylić piny przy projektowaniu płytki. (biblioteka pinhead)

Masz za małe kondki przy kwarcu. Zobacz w dokumentacji jakie powinny być. Taka ładna tabelka. Nie masz żadnego 100n pomiędzy pinami zasilania uc ani przy mostku.

Link do komentarza
Share on other sites

Masz za małe kondki przy kwarcu. Zobacz w dokumentacji jakie powinny być. Taka ładna tabelka.

W dokumentacji jest 12-22pF, ale w tabelce nie ma częstotliwości 16Mhz.

To jak wreszcie z tym AREF? W dokumentacji jest, żeby przez kondensator do masy.

Czy wszystkie kondensatory to elektrolityczne?

Jakie rezystory przy fototranzystorze?

Czy da się w domu zrobić płytkę pod smd? A jeśli się da, to czy nie robiąc wcześniej żadnej inne powinienem dać radę?

Schematy poprawione wg. Waszych wskazówek.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Link do komentarza
Share on other sites

aref jest dobrze, tylko trochę daleko ciągnąłeś go do masy, skoro miałeś ją tuż obok. Przydałby się 100n do AVcc (względnie Vcc, bo nie wiadomo którego dotyczy ten kondesnator na schemacie). Kondziory przy kwarcu lepiej jak będą 18-22p, ale 12p też powinny działać. SMD da sie zrobić w domu żelazkiem, ael łatwe to nie jest za pierwszym razem. Pamiętaj przede wszystkim, aby dobrze przenieść toner, nie porobić zwarć między ścieżkami (czyli toner nie może się rozlać ani rozmazać) i potem nie nadtrawić. Potrzebujesz też topnik w płynie, bez niego będzie Ci ciężko przylutować układy (głownie chodzi o ATmegę) w SMD. I pamiętaj o tym, że jak przenosisz to Top Layer musi być w odbiciu lustrzanym.

Link do komentarza
Share on other sites

SMD da sie zrobić w domu żelazkiem

Zamiast żelazka polecam laminator Lervia KH4410 (mój dostałem na Alledrogo za 40zł) - bez żadnych przeróbek, tylko trzeba płytkę wkładać po kilka razy każdą stroną na maks. temperaturze. Zajmuje to ok 15-20 minut (warto się przyłożyć i wałkować to naprawdę wiele razy), ale ZAWSZE wychodzi idealnie 🙂 Potem na jakieś pół godzinki (po ostygnięciu laminatu) zanurzyć w gorącej wodzie (maks. temp. w kranie) z odrobiną płynu do mycia naczyń.

Mały offtop, ale być może komuś się przyda/

Link do komentarza
Share on other sites

Dzięki za rady.

Udało mi się wreszcie zrobić projekt płytki do czujników, wszystko łączyłem ręcznie, będzie działać?

Dorzuciłem jeszcze dwa czujniki w stosunku do pierwotnego projektu, rezystory powyżej R15 to zwory.

Link do komentarza
Share on other sites

Nie zostawiaj "w powietrzu" wejść niewykorzystanej części 324. Daj je na masę lub do +Uz, jak to będzie najprościej na druku.

Ok. Dzięki temu zauważyłem, że nie podłączyłem zasilania do jednego lm324.

Poprawione, tylko już nie umiałem tego zasilania na tej warstwie przeprowadzić, więc będzie musiał być drucik.

Link do komentarza
Share on other sites

Dołącz do dyskusji, napisz odpowiedź!

Jeśli masz już konto to zaloguj się teraz, aby opublikować wiadomość jako Ty. Możesz też napisać teraz i zarejestrować się później.
Uwaga: wgrywanie zdjęć i załączników dostępne jest po zalogowaniu!

Anonim
Dołącz do dyskusji! Kliknij i zacznij pisać...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym może działać lepiej. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.