Skocz do zawartości

Zasada działania płytki stykowej


Zdzisiek

Pomocna odpowiedź

Witam serdecznie,
Mam taką prośbę, jeśli mógłby mi ktoś przybliżyć zasadę działania płytki stykowej takiej o: klik. Jestem zupełnie zielony zaznaczam. Jak tu podpiąć zasilanie? Intuicja mi mówi, że kabelki od baterii trzeba będzie podpiąć pod te listwy zewnętrze z jednej strony plus, z drugiej minus? Ale gdzie pojawi się napięcie? W każdym styku, czy tylko w tym bezpośrednio sąsiednich od napięcia? Czy jeśli jest to opcja 1) to czy w takim razie obojętne, w jakie pole wetknę sobie swój element? Przepraszam za tak banalne pytania ale nie chciałbym nic zepsuć tak na sam początek 😃

Link do komentarza
Share on other sites

Tak kabelki się podpina tak jak mówisz. Napięcie musisz poprowadzić tam gdzie chcesz... hmm troche zagmatwałem, ale tam gdzie masz + i - to tam podpinasz tak jak zaznaczone i w tej kolumnie w każdym otworze masz te "zasilanie" (?) a w tych kolumnach dużych gdzie są liczby i litery styki są połączone poziomo. dając np. plus do linii 1A masz go również w 1B, 1C, 1D i 1E. Ale najlepiej sobie to samemu sprawdzić np bateria i dioda. Jeśli chcesz to na pw mogę ci wysłać uproszczony schemat narysowany w paincie 🙂

Link do komentarza
Share on other sites

Hej,

nie ma określone gdzie, co podpinasz na płytce stykowej. Sama płytka ma połączenie mniej więcej tak:

http://sklep.avt.pl/allegro/sd12/sd12.jpg ( te boczne są takie same).

Żeby nie popsuć musisz umieć czytać schematy i łączyć według nich.

Nie musisz tam podłączyć, ale zasadniczo do tego jest przeznaczone - tak jest łatwiej.

Uważaj - listwy boczne w połowie mają przerwy!!! wiec zasilanie nie jest w całej listwie bocznej, ale tylko w tej połowie gdzie podłączysz - w pierwszym projekcie z godzine szukałem czemu nie działa ;D

Link do komentarza
Share on other sites